رئیس شورای شهر بیرجند اظهار داشت:
رئیس شورای شهر بیرجند با بیان اینکه کارشناس بر چه اساسی این املاک را چند برابر قیمت گذاری کرده و گزارش خلاف واقع ارائه داده است؟ تاکید کرد: اکنون این کارشناس باید پاسخگو باشد و اگر لازم باشد به مراجع قضایی هم ارجاع داده شود.
کد خبر: ۵۵۸۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸ 29 January 2018

تابناک خراسان جنوبی: به نقل از خاورستان ابراهیم تقی زاده رئیس شورای شهر بیرجند با اشاره به برگزاری جلسه برای بازنگری در طرح فرزان با شهردار و معاون عمرانی فرمانداری گفت: در پایان هفته هم جلسه دیگری با حضور اعضای شورای شهر، فرماندار، معاون عمرانی فرمانداری، راه و شهرسازی، شرکت عمران و مسکن سازان و ... برگزار خواهیم کرد تا سرنوشت این طرح تعیین تکلیف، برای اجرای ادامه طرح تصمیم گیری و تعهدات شرکت عمران و راه و شهرسازی بررسی شود.

 
وی افزود: در این جلسه میزان پایبندی راه و شهرسازی و شرکت عمران و مسکن سازان به تعهداتشان بر اساس توافقنامه امضا شده و اقدام نسبت به تملک و خرید املاک بررسی خواهد شد.
 
رئیس شورای شهر بیرجند گفت: تمام تعهدات اجرای طرح فرزان و خرید، مدیریت تملک و تامین منابع برعهده شرکت عمران و مسکن سازان است که متاسفانه از مدتی قبل طرح را رها کرده و هیچ فعالیت و اقدامی انجام نداده است.
 
تقی زاده بیان کرد: با توجه به اینکه شورای شهر باید در خصوص هر مشکل و معضلی در شهر ورود پیدا کند و بررسی هایی را انجام دهد، ورود به موضوع طرح فرزان به معنای تسهیل مسیر اجراست نه برای تملک و اجرای طرح.
 
وی تصریح کرد: باید آقایان پاسخگو باشند که چرا طی 12 سال به تمام تعهدات خود عمل نکرده اند؟چقدر آورده و چقدر سود و منافع داشته اند؟ این منافع سودآور در کجا هزینه شده؟ 
 
رئیس شورای شهر بیرجند با بیان اینکه اکنون در بهترین حالت، قیمت کارشناسی هر متر زمین در بافت فرزان، 500-600 هزار تومان و در حالت معمول 300-400 هزار تومان است، تصریح کرد: اما چرا کارشناسان برای املاک خریداری شده؛ سه چهاربرابر قیمت واقعی، نرخ گذاری کرده اند؟ چرا این نحوه کارشناسی سبب شده تا اکنون مالکین قیمت املاک خود را متری دو میلیون تومان پیشنهاد کنند؟
 
تقی زاده افزود: چه کسی املاک را کارشناسی کرده، از چه نهاد یا سازمانی بوده است؟ توسط چه کسانی انتخاب شده است؟ چرا باید ملکی را چند برابر قیمت کارشناسی نرخ گذاری کند؟ چه کسی به او دستور داده که چند برابر قیمت گذاری کند؟
 
وی با اشاره به اینکه کارشناس بر چه اساسی این املاک را چند برابر قیمت گذاری کرده و گزارش خلاف واقع ارائه داده است؟ تاکید کرد: اکنون این کارشناس باید پاسخگو باشد و اگر لازم باشد به مراجع قضایی هم ارجاع داده شود.
 
رئیس شورای شهر بیرجند تصریح کرد: اکنون این موضوع سبب ایجاد شبهه فساد مالی شده است و باید بررسی شود که آیا قیمت گذاری کارشناس بر مبنای دلسوزی برای شهروند بوده یا کسی به او گفته چندبرابر قیمت گذاری کن و از این پول سهیم باش.
 
تقی زاده اظهارکرد: اگر مالک حاضر نباشد که ملک خود را به قیمت کارشناسی واگذار کند، باید قانون نحوه اجرای تملک اجرا شود، بصورتی  که یک کارشناس توسط مالک، یک کارشناس توسط خریدار و یک کارشناس هم توسط دادگستری معرفی شوند و بر مبنای این کارشناسی، قیمت گذاری انجام شود.
 
وی ادامه داد: اگر قرار باشد کارشناسی بر مبنای دلسوزی برای یک شهروند صورت بگیرد باید از طریق مجاری قانونی باشد، چرا که وقتی مسیر بصورت ضابطه مند پیش نرفته است، هرگونه شبهه مالی ایجاد می شود.
 
رئیس شورای شهر بیرجند گفت: این نحوه کارشناسی سبب شده تا قیمت املاک در منطقه را بالا ببرد و بقیه مالکان هم همین انتظار و توقع را داشته باشند و بگویند چون قبلا ملک فلانی به فلان قیمت خریداری شده، باید املاک ما هم به همین نرخ باشد.
 
تقی زاده با اشاره به جلسه غیرعلنی شورای شهر در خصوص دفترچه تعرفه عوارض سال 97 هم اظهارکرد: در این خصوص شورای شهر نیازمند برگزاری جلسات دیگری برای بررسی تعرفه ها بصورت مصداقی و تصمیم گیری است.
وی با اشاره به اینکه دفترچه تعرفه عوارض طی هفته جاری مصوب و نهایی خواهد شد افزود: با توجه به تورم و وضعیت فعلی درآمدی شهرداری، تعرفه ها افزایش خواهد یافت، اما درصد افزایش در مصادیق مختلف، متفاوت خواهد بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار