شهردار بیرجند گلایه کرد
شهردار بیرجند در جلسه ستاد بازآفرینی شهری خراسان جنوبی به مشکلات طرح تفصیلی و مشکلات درآمدی شهرداری بیرجند اشاره کرد. وی قرار گرفتن دانشگاهها در خارج محدوده شهری با وجود دریافت خدمات از بخش شهری را منصفانه ندانست. وی همچنین شکاف درآمدی 20 برابری میان مناطق 1 و دو شهری و ناکارآمدی بافت منطقه 1 را از مشکلات مدیریت شهری عنوان کرد.
کد خبر: ۵۵۷۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳ 27 January 2018

تابناک خراسان جنوبی: شهردار بیرجند عصر روز پنج شنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری خراسان‌جنوبی طی سخنانی به بیان گلایه هایی از چند مساله شهری پرداخت.

محمدعلی جاوید با اشاره به وضعیت درآمد شهرداری بیرجند گفت «شهرداری بیرجند در بین شهرداری‌های مراکز استان‌ها در پایین‎ترین رده درآمدی قرار دارد بطوریکه متوسط درآمد شهرداری ها 800 هزارتومان است و در شهرداری بیرجند 200 هزار تومان است».

 

وی در توضیح نسبت این درآمد در مناطق دوگانه شهری اظهار داشت:  «شهرداری بیرجند دارای دو منطقه یک و دو است و بافت‌های ناکارآمد شهری بیرجند به طور عمده در منطقه یک شهر قرار گرفته است در حالیکه اوج درآمد روزانه شهرداری بیرجند در منطقه یک 5 میلیون تومان است و این مبلغ برای منطقه دو حدود 100 میلیون تومان می باشد که 20 برابر اختلاف ناشی از ناکارآمدی بافت منطقه 1 وجود دارد» و بیانگر تفاوت محسوس دو منطقه است. صحبتی که به طور قطع نیازمند توضیحات جزئی تری از این نسبت درآمدی خواهد داشت. موضوعی که با قرار گرفتن بخش مهم مراکز  تجاری و بازار در منطقه 1 شهر بیرجند تا حدی سوال برانگیز است.  شهردار بیرجند در ادامه همین موضوع به بافت های ناکارآمد منطقه 1 شهری اشاره و از معافیت 100 درصد عوارض ساخت در این مناطق سخن گفت.

 

شهردار بیرجند در اظهارات دیگری در ارتباط با طرح توسعه شهری با اشاره به تأثیر طرح توسعه شهری گفت: «مطالبه شهروندان با طرح تفصیلی در بیرجند مغایرت دارد». موضوعی که چندان هم دور از ذهن نیست اما به طور قطع باید به نحوی این مغایرت ها یا با بازنگری در طرح و یا تامین نظر مردم به شیوه های جایگزین ممکن پیگیری شود. وی به طور نمونه درخواست برای آسفالت معابر پیرامون بافت تاریخی عمارت اکبریه بیرجند را با بهسازی این بخش تاریخی شهر مغایر دانست.

 

شهردار بیرجند یکی از مشکلات طرح تفصیلی شهر بیرجند را قرار نگرفتن دانشگاهها در آن عنوان نمود و بیان داشت: «دانشگاه‌های بیرجند با وجود دریافت همه گونه خدمت از بخش شهری منصفانه نیست خارج از شهر باشند در حالیکه مجموع 20 هزار دانشجوی این دانشگاهها از خدمات شهری بهره مند هستند ».

 

شهردار بیرجند همچنین مساله ساخت پل فرزان پرداخت و گزارش داد: «این طرح  14 سال است به طول انجامیده و اعتبارات 2 میلیارد تومانی مصوب آن حتی یک ریال هم اختصاص نیافته است».

 

وی 750 هکتار فضای پادگان 04 بیرجند را جزو بافت‌های ناکارآمد دانست و خاطرنشان کرد: «این فضای مشجر اکنون در حال خشک شدن بوده و براساس تفاهم نامه ای میان راه و شهرسازی و ارتش ما نمی‌توانیم این درختان را آبیاری کنیم  چرا که  این فضاها اکنون در تملک راه و شهرسازی است».

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار