سخنان مهم استاندار خراسان جنوبی
در همایش سرمایه گذاري، توليد و اشتغال استان مسایل مهمی در ارتباط با توسعه اقتصادی استان مورد توجه مدیران و دستگاههای قرار گرفت. تغییر نگاه از تمركز بر گمركات مرزي به ساير بازارچه ها و مبادي مرزي نظير سه بازارچه يزدان، دوكوهانه و ميل ۷۳ در اولويت گذاری توسعه اقتصادی لحاظ گردید. جذب سرمایه و توجه به ظرفیت های معدنی و تامین انرژی از موضوعات پیگیری شده بود.
کد خبر: ۵۳۵۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸ 07 December 2017

تابناک خراسان جنوبی: به نقل از اداره کل روابط عمومی، استاندار خراسان جنوبی که  در همایش سرمایه گذاري، توليد و اشتغال استان بیان شده است مسایل مهمی در ارتباط با توسعه افتصادی استان مورد توجه مدیران و دستگاههای قرار گرفته است. توسعه مبادي مرزي در سه بازارچه يزدان، دوکوهانه و ميل ۷۳ از جمله این اولويت ها است. از سویی تغییر نگاه از تمركز بر گمركات مرزي به ساير بازارچه ها و مبادي مرزي نظير سه بازارچه يزدان، دوكوهانه و ميل ۷۳ در اولويت توسعه قرار گرفت.

 

استاندار خراسان جنوبي که در همايش سرمايه گذاري،توليد و اشتغال استان با حضور معاونين استاندار، فرمانداران شهرستان هاي تابعه استان ، نمايندگان مردم شريف شهرستان هاي استان در مجلس شوراي اسلامي، مديران كل ستادي و استاني مرتبط در سالن شهيد رجايي استانداري برگزار شد سخن مي گفت؛ افزود: بزرگترين مركز دائمي فروشگاهي و نمايشگاهي صنايع دستي در خضري دشت بياض احداث خواهد شد كه منابع ساخت اين نمايشگاه خوشبختانه صددرصد تامين است.

 

به گفته وی ؛ کارخانه کویرتایر از بزرگترين و مهمترين واحدهاي صنعتي کشور است كه در استان خراسان جنوبي سهم بالايي از توسعه و اشتغال را بر عهده دارد.

 

دکتر مروج الشریعه با بیان اینکه در راستاي توسعه ارتباطات هوايي استان پرواز بيرجند به کيش اخيراً برقرار شده است، افزود: همچنين پرواز بيرجند- زاهدان در حال راه اندازي است و پرواز بيرجند به شمال نيز از برنامه هاي آتي توسعه خطوط هوايي استان خواهد بود.

 

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد : همه کسانی که دل در گرو خدمت به مردم اين خطه و بخصوص خراسان جنوبي دارند بايد فارغ از هر تفکر و گرايش سياسي به مردم خدمت موثر و اثر بخش را سر لوحه كار خود قرار دهند.

 

بخش معدن از راهبردهای اصلی سند آمایش براي توسعه استان است.

محمدمهدی مروج الشریعه در بخش دیگري از سخنان خود با بيان اينکه توسعه بخش معدن از راهبردهاي اصلي سند آمايش براي توسعه استان است تصريح کرد: اکتشاف و استخراج و فرآوري محصولات معدني از اهداف عمده ما در اين راستا است.

 

وی سرمایه گذاری در حوزه انرژي هاي نو و خصوصا انرژي خورشيدي در استان را يکي ديگر از راهبردهاي توسعه سند آمايش استان دانست و ادامه داد: در اين زمينه با توجه به شرايط اقليمي و جغرافيايي استان تقاضاهايي داريم که در حال اقدام است.

 

مروج الشریعه با بیان اینکه بايد به دنبال تصويب سه منطقه ويژه تخصصي اقتصادي در شهرستان فردوس، بيرجند و سربيشه و بيرجند و نهبندان هستیم، تاکيد کرد: توسعه مناطق ويژه اقتصادي از مناطق آزاد تجاري اقتصادي تر است.

 

مقام عالی دولت در استان افزود: دانشگاه بیرجند و دانشگاه صنعتی هر دو افتخار افرين هستند، البته بايد براي اشتغال فارغ التحصيلان آن تمهيداتي انديشيده شود.

 

وی با بیان اینکه «آب» مهمترين مسئله خراسان جنوبي است، عنوان کرد: آب به دلايل متعدد اولويت خراسان جنوبي است؛ امروز بسياري از روستاها با تانکر آبرساني مي شود بنابراين آب اولويت اول براي اين منطقه است.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر سرمایه گذار در اين خصوص جذب شود دولت اولويت را به ما مي دهد، گفت: امروز چند سرمايه گذار براي همين امر به استان آمده اند تا سرمايه گذاري کند.

 

وی در پایان از تمامی مديران دستگاه هاي اجرايي استان خواست در سريعترين زمان درخواست هاي سرمايه گذاران را بررسي و اقدامات لازم در اين زمينه را به عمل آورند.

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار