استقبال از برگزاری همایش سرمایه گذاری،توليد و اشتغال استان خراسان جنوبي
همایش سرمایه گذاری، توليد و اشتغال استان خراسان جنوبي، به زودی در محل استانداري خراسان جنوبي برگزار خواهد گردید. در اين هماش پرداختن به مسائلی همچون معرفي ظرفيت ها و توانمندي هاي استان خراسان جنوبي به عنوان برنامه اعلام شده است. اما به نظر می رسد پیش نیازهای یک همایش خوب برای معرفی ظرفیت های اقتصادی استان نادیده گرفته شده است.
کد خبر: ۵۳۳۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳ 03 December 2017

تابناک خراسان جنوبی: درراستای تلاش های پیگیر استاندار محترم برای حرکت جدی چرخ اقتصادی در استان خراسان جنوبی به زودی شاهد برگزاری همایش سرمایه گذاری، تولید و اشتغال در محل استانداری خواهیم بود.

به طور قطع این گونه اقدامات می تواند و می بایست نتایج ملموس و همچنین منجر به اقدامات مشهود و اجرایی به دنبال داشته باشد. این مهم با توجه به اولویت قرار گرفتن مسایل اقتصادی استان شاید انتظار دور از ذهنی نباشد. اما چون فقط چند روز قبل از این رویداد هستیم خوب است معاونت اقتصادی استانداری که مسئول برگزاری این رویداد است، به مواردی دقت لازم را داشته باشند.

چرخش سرمایه، تولید و اشتغال علاوه بر توجه و تلاش به مدیریت و جهت گیری مطلوب نیاز دارد. نمی توان با صرف ارائه گزارش از توانمندی های استان در حوزه معدن، گردشگری و یا محصولات کشاورزی نتیجه ای را انظار داشت. نگاه های چند وجهی بدون اینکه بتوان ارتباطی میان آنها ایجاد کرد؛ نتیجه بخش نخواهد بود. مهمتر آنکه این ظرفیت ها همیشه بوده اند و موانعی باعث عدم فعالسازی آنها گردیده است. پرداخت به این موانع و بررسی راهکارهای رفع آنها در کنار بررسی ظرفیت ها اقدام مهمتری است که باید آن را در اولویت توسعه اقتصادی استان مورد توجه قرار داد.

اینکه چند روز به این همایش باقی مانده ولی هنوز جزئیات برنامه های این رویداد به طور رسمی یا از طریق رسانه ها اعلام نشده است، نشان از پویایی در این همایش نیست. اینکه چه ترکیبی از حاضران در این مراسم مد نظر قرار گرفته اند، باید محل توجه باشد. به طور حتم سرمایه گذاری، تولید و اشتغال باید بتواند چرخه ای از سرمایه و دانش و نو آوری و خدمات یا محصولات را به حرکت در آورد، که امید می رود این رویداد در این زمینه به دقت پیش بینی های لازم صورت گرفته باشد.

موضوع مهمتر این است که شاید در یک همایش کلی نتوان به فرصت ها و الویت های سرمایه گذاری تا آن اندازه جزئی ورود نمود. اما به هر حال توجه به ظرفیت ها و تعیین و پیگیری مصادیق مناسب برای سرمایه گذاری و ارائه چارچوب های اجرایی-حمایتی خود می تواند در این همایش مورد توجه باشد.

از این ها گذشته متمرکز ساختن برنامه های ترویج و توسعه اقتصادی و محوریت دادن به یک همایش خوب است با پیش برنامه ­هایی همراه باشد که بتواند به نحو بهتر و مطلوب تری راه را برای شناخت سرمایه گذاران، و سرفصل­های کاری فی مابین باز کند که متاسفانه در این زمینه نیز اطلاعی که در رسانه ها منتشر شود، قابل پیگیری نیست.

با این حال در این میان نکته مثبت این رویداد توجه بسیار خوبی است که به اقتصاد و اجرای اقتصاد مقاومتی و در ادامه اقدامات ارزنده استاندار محترم صورت گرفته است. ولی در این ارتباط نباید از جنبه های پبرامونی و فرصت های وابسته چسم پوشی کرد. این همایش هم به زودی برگزار و به کار خود پایان خواهد داد. امید است که نتایج مثبت آن در اقتصاد استان باعث شود حرکت های خوبی در سرمایه گذاری، تولید و اشتغال را رقم بزند.

همایش سرمایه گذاری، توليد و اشتغال استان خراسان جنوبي، سه شنبه ۱۴ آذرماه از ساعت 9 صبح در محلسالن اجتماعات استانداري خراسان جنوبي برگزار مي گردد. طبق گزارش اداره کل روابط عمومي استانداري خراسان جنوبي، اين هماش به منظور معرفي ظرفيت ها و توانمندي هاي استان خراسان جنوبي برگزار خواهد گردید.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار