طی گزارشات رسمی در استان خراسان جنوبی قاچاق لوازم خانگی از 3 هزار و پانصد دستگاه به 12 هزار و صدو پنجاه دستگاه و قاچاق سوخت از حدود 34 هزار لیتر به 62 هزار لیتر افزایش یافته است.
کد خبر: ۵۳۱۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۶ 30 November 2017

تابناک خراسان جنوبی: به نقل خبرنگاران جوان، دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت: قاچاق فرآورده های نفتی از 33 هزار و 880 لیتر در سال گذشته به 61 هزار و 780 لیتر در سال جاری افزایش یافته اما در مجموع قاچاق این کالا در مقایسه با سالهای 91 و 92 کاهش یافته است.

وی افزود : از فروردین تا آبان پارسال 3 هزار و 525 دستگاه لوازم خانگی به صورت قاچاق وارد استان شد که این تعداد از آغاز امسال به 12 هزار و 156 دستگاه افزایش یافته است.

وی افزود: بیشتر لوازم خانگی قاچاق کیفیت مطلوب و برگ ضمانت نامه ندارد و متأسفانه مردم هم این کالاها را به دلیل بی اطلاعی از میزان کیفیت آن خریداری می کنند.

حسنی مقدم افزود: در مقابل کالاهایی همچون لوازم خانگی و سوخت که قاچاق آنها امسال افزایش داشته است، قاچاق کالاهایی مانند برنج، سیگار و تجهیزات ماهواره ای با تلاش دستگاه های مربوطه کاهش یافته است.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، کاهش قاچاق برنج خارجی به خراسان جنوبی را معادل 97 درصد اعلام کرد و گفت: از فروردین تا آبان پارسال حدود 36 تن برنج قاچاق وارد استان شد که این مقدار با تلاش مأموران دستگاه های مربوطه، امسال به 9.5 تن کاهش یافت.

حسنی مقدم افزود: از آغاز امسال قاچاق سیگار نیز با کاهش 65 درصدی به 466 هزار و 997 نخ رسیده است که در مدت مشابه پارسال، یک میلیون و 345 هزار و 280 نخ سیگار قاچاق وارد خراسان جنوبی شده است


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار