کد خبر: ۵۲۸۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹ 24 November 2017
تابناک / مطهری در تشریح علل مخالفت خود با تعطیلی 8 ربیع‌الاول گفت: روشن نیست مردم در این روز باید عزاداری کنند یا به شادی بپردازند، آیا با تعطیلی مطبوعات و ادارات این روز بزرگ داشته می شود یا با دایر بودن آنها؟

علی مطهری در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 1 آذر) مجلس شورای اسلامی به عنوان طراح طرح یک فوریتی اصلاح تعطیلات رسمی اظهار داشت: این طرح قرار بود دو فوریتی باشد اما فرصت نشد زیرا ما می‌خواستیم اصلاح تعطیلات رسمی کشور به همین تعطیلات 8 ربیع الاول امسال برسد ولی نهایتا با یک فوریت مطرح شد.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه موضوع تعطیلی 8 ربیع‌الاول سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع) و آغاز امامت ولیعصر(عج) است، بیان کرد: ابتدا در مجلس نهم این موضوع مطرح شد و به دلیل قولی که داده بودند در لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور گنجانده شد و در مجلس به تصویب رسید که شورای نگهبان به دلیل اینکه این قانون بار مالی دارد با آن مخالفت کرد.

مطهری با بیان اینکه فشارهایی آوردند تا نهایتاً معاون اول رئیس جمهور در نامه‌ای تقبل هزینه‌های مالی این قانون را پذیرفت که شورای نگهبان نامه معاون اول رئیس جمهور را قبول نکرد، متذکر شد: در نهایت فشار آوردند و رئیس جمهور نامه‌ای مبنی بر قبول هزینه ها به شورای نگهبان ارسال کرد.

وی با بیان اینکه این موضوع به مجلس نهم بازگشت ولی با این استدلال که این موضوع از قبل مطرح شده اجازه داده نشد تا موافق و مخالف صحبت کنند و مصوب تلقی شد، افزود: باید توجه داشت که این طرح به هیچ وجه جنبه سیاسی و فراکسیونی ندارد و از فراکسیون نمایندگان ولایی نیز آقایان پژمانفر و سلیمی آن را امضا کردند و ما در این طرح مصلحت کشور را دیده‌ایم زیرا این موضوع باعث وهن مجلس شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در تشریح علل مخالفت خود با تعطیلی 8 ربیع‌الاول گفت: روشن نیست مردم در این روز باید عزاداری کنند یا به شادی بپردازند، در ضمن فلسفه تعطیلی یک روز بزرگ داشتن آن روز است. سوال ما این است که آیا با تعطیلی مطبوعات و ادارات این روز بزرگ داشته می شود یا با دائر بودن آنها؟
تعطیلی 8 ربیع الاول اثر منفی بر اقتصاد کشور دارد

مطهری با بیان اینکه تعطیلی این روز اثرات اقتصادی منفی را هم به دنبال دارد  و درآمد دولت را نیز کاهش می‌دهد و بخش خصوصی نیز تعطیل می‌شود، اظهار داشت: با وجود تعطیلات زیادی که در کشور داریم کار درستی نیست که این روز را تعطیل کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن تشریح دیگر علت مخالفت خود با روز 8 ربیع‌الاول گفت: این روز مجاور با 9 ربیع‌الاول است که برخی افراد تندرو در این روز کارهایی را انجام می‌دهند که مخل وحدت اسلامی است و تعطیل کردن 8 ربیع‌الاول موجب می‌شود که افراد به سراغ این کارها بروند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصلحت و آبروی مجلس در تهیه این طرح مد نظر ما است، گفت: امیدوارم این تعطیلی برای سال‌های آینده لغو شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار