گزارش تابناک خراسان جنوبی از بازار مجازی زرشک
زرشک تازه و حتی زرشک با شاخه یا خوله شده می تواند از طریق پست به تمام کشور ارسال گردد. از طرفی بسیاری فروشگاه های واسطه خرید و فروش آنلاین امکان عرضه خرد و انبوه زرشک را فراهم کرده اند. تابناک خراسان جنوبی جزئیات بیشتری از نحوه خرید زرشک تازه را از طریق روشهای خرید و فروش مجازی بررسی کرده است.
کد خبر: ۵۲۰۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷ 07 November 2017

تابناک خراسان جنوبی: این روزها خراسان جنوبی روزهای پایانی برداشت زرشک تازه را سپری می کند. بسیاری از مردم نقاط مختلف کشور شاید تمایل داشته باشند این محصول را تازه و حتی روی شاخه درختش خریداری و آن را برای تنوع و تهیه خوراکی های مورد نظر خریداری کنند. این خواسته شاید در شرایط کنونی که ارتباطات و تعاملات مجازی گسترش پیدا کرده است به راحتی قابل انجام باشد. به گزارش تابناک خراسان جنوبی این موضوع هم اکنون به طور طبیعی در جریان است.

در این ارتباط اخیرا اعلام شد که زرشک تازه و حتی زرشک با شاخه یا خوله شده می تواند از طریق پست به تمام کشور ارسال گردد. بررسی های تابناک خراسان جنوبی جزئیات بیشتری از نحوه خرید زرشک تازه را از طریق روشهای خرید و فروش مجازی را نشان می دهد.  

تهیه زرشک از فروشگاه آنلاین پست

چندی قبل صابریان، مدیرکل پست استان گفت: زرشک تازه از خراسان جنوبی به صورت شاخه ای و در کمتر از 48 ساعت به دست مشتریان می رسد. وی گفته بود با راه اندازی تجارت الکترونیک در خراسان جنوبی، محصولات استراتژیک از جمله زرشک تازه در بسته‌ بندی‌ های مخصوص برای ماندگاری محصول، به تمام نقاط کشور قابل ارسال است.

صابریان گفت: متقاضیان در سراسر کشور می‌ توانند برای تهیه زرشک تازه به سایت پست ایران به آدرس www.post.ir در بخش بازار الکترونیک زرشک تازه سفارش دهند. البته فروشگاه اینترنتی پست ظاهرا فقط یکی از روشهای خرید این کالای گیاهی است. که بارهای با وزن حداکثر 30 کیلوگرم را پس از سفارش به هر کجای ایران ارسال می شود.

خرید از سایت های واسطه گری آنلاین

خرید و فروش آنلاین زرشک کم و انبوه در فصل برداشت/ پست و فضای مجازی باعث تحول در عرضه زرشک شدند.

بسیاری فروشگاههای مجازی درمدل واسطه گری آنلاین فعالیت می کنند. آنها با ایجاد امکانی برای معرفی محصولات یک فرد او را در پیدا کردن مشتری یاری می رسانند. چیزی که امروز به راحتی با مرور این فروشگاههای معرفی کالاها به چشم می خورد. حالا در فصل برداشت زرشک بسیاری کشاورزان و یا شاید انبار داران زرشک هم از این امکان استفاده کرده و محصولات خود را برای فروش جزئی یا کلی عرضه کرده اند.

به نظر می رسد با توجه به نبود ممنوعیت ارسال پستی زرشک، هر نوع توافق معامله و خرید و فروش این قلم کالای کشاورزی می تواند به سولت انجام پذیرد. چه اینکه برخی عرضه کنندگان امکان خرید انبوه محصول خود را هم دارند. لذا عملا ایستگاههای فروش آنلاین در حال شکل دهی بازارهای جدیدی برای محصولات کشاورزی همچون زرشک هستند و می توانند روی مدیریت بازار، نرخ گذاری و شرایط رقابتی تاثیرگذار باشند.

فروشگاههای مجازی زرشک

در کنار دو شکل قبل بسیاری از تولید کنندگان هم اقدام به عرضه محصولات خشکبار و زرشک در یک سایت اختصاصی نموده اند. آنها با ارائه محصولات در قالب یک برند و نام مشخص با اعتماد بیشتری می توانند هدف خریداران خرده و عمده این بازار باشند.

در نهایت به نظر می رسد با توجه به دمای متعادل هوا در این فصل که برای ارسال زرشک با شاخه مشکلی ایجاد نمی کند و فاسد شدن آن وجود ندارد، بخشی از این محصول بتواند خیلی تازه به مصرف کننده نهایی برسد. بنابر گزارشات اداره پست از آغاز فصل برداشت زرشک در خراسان جنوبی 300 کیلوگرم زرشک تازه به استانهای تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی و غربی، هرمزگان و گیلان ارسال شده است

سال گذشته 2 تن زرشک تازه در فصل برداشت این محصول از خراسان جنوبی به مناطق مختلف کشور ارسال شده است. با این حال گزارشی از حجم فروش زرشک از سایت های واسطه خرید و فروش و سایت های فروشگاهی وجود ندارد. ارزیابی این موضوع می تواند به کمک برای تقویت این مدل عرضه تاثیر قابل توجهی داشته باشد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار