سیزده آبان امسال برای مردم ایران رنگ و بوی دیگری دارد، امسال نفرت ملت ایران به دلیل بدعهدی دولتمردان کاخ سفید تازه‌تر از همیشه است و شعار «مرگ بر آمریکا و استکبار» راحت‌تر، پررنگتر و روان‌تر از همیشه بر زبان‌ها جاری است.
کد خبر: ۵۱۹۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹ 04 November 2017

تابناک خراسان جنوبی: به نقل از فارس سی هشت سال از اشغال لانه جاسوسی آمریکا گذشت و ملت ایران در همه این سالها، روز سیزدهم آبان را که به همین مناسبت «روز ملی مبارزه با استکبار» نام گذاری شده با فریاد مرگ بر امریکا پاسداشته است. امسال اما نفرت تازه ای در قلوب مردم ایران ایجاد شده و حنجره ها و زبان های بیشتری را برای فریاد «مرگ بر استکبار» آماده ساخته است. این شعار برخاسته از شور و شعور ملت ایران معلول طبیعی و واکنش حداقلی می باشد که علت آن را باید در تغییرات و تحولات درون و برون محیطی کشورمان جستجو کرد. برخی از این تحولات عبارتند از:

الف) تحولات برون محیطی:

تفاوت در رویکرد سیاست خارجی آمریکا؛ یکی از بزرگترین تغییراتی که در عرصه جهانی رخ داده، تغییر محسوس و فاحش در سیاست خارجی امریکاست که روحیه استکباری و خوی سلطه طلبی دولتمردان این کشور را بیش از پیش آشکار ساخته است. این در حالی است که ترامپ شخصا در جریان رقابت های انتخاباتی متعرض سیاست خارجی و خاورمیانه ای کاخ سفید شده اما بعد از پیروزی رویه ای تندتر و جنگ طلبانه تری اتخاذ نمود.

نقض برجام توسط دولت آمریکا؛ از دیگر اتفاقات بین المللی نقض عملی و عدم تایید علنی برجام از سوی دولت امریکا می باشد که به عنوان یک توافق حقوقی و جهانی پس از سالها مذاکره سخت و جدی بدست آمده بود.

توهین و تحقیر ملت ایران توسط رئیس جمهور آمریکا؛ اگرچه ادبیات دولتمران آمریکا در خصوص همه مردم جهان و ملت ایران هیچ وقت محترمانه و بر اساس روابط متقابل نبوده اما حاکمان فعلی امریکا گستاخی و لحن سخیف خود را به حدی رسانده اند که تفاوت فاحش آن کاملا عیان و اشکار است.

تحریم های جدید موسوم به مادر تحریم ها؛ رخداد دیگری که به عنوان یک تحول قابل اشاره می باشد موج تحریم های جدید موسوم به «مادر تحریم ها» و قانون موسوم به «کاتسا» می باشد که بیانگر عمق خصومت و کینه هیات حاکمه آمریکاست.

فائق آمدن جمهوری اسلامی بر دفع توطئه های آمریکا در منطقه؛ از دیگر تغییرات محسوس سیزده آبان سال جاری فائق ملت ایران، خنثی کردن توطئه های بزرگ آمریکا در منطقه بود که از طریق گروه تروریستی داعش، تجزیه عراق و ... دنبال می شد اما جمهوری اسلامی قدرتمندانه روزشمار پایان داعش در عراق و سوریه را نصب نموده و توطئه تجزیه عراق را در نطفه خفه کرد.

ب)تحولات درون محیطی:

به تبع تحولاتی که در عرصه جهانی و صحنه میدانی منطقه روی داده و به مهمترین آنها اشاره شد، تغییراتی در شرایط داخلی کشورمان نیز رخ داده که سیزدهم آبان امسال را متفاوت از سال های پیش می سازد.

انسجام ملی و وحدت سیاسی در اعلام انزجار و نفرت از امریکا؛ بدیهی ترین تاثیر رفتار غیرمنطقی و سلطه جویانه دولتمردان آمریکا، یکپارچگی ملت ایران در نمایش خشم ملی و همگرایی گروهها و احزاب سیاسی در ایستادگی و مقاومت در برابر آمریکاست.

افزایش شعور ملی در بروز شور و تنفر علیه آمریکا؛ اگر برجام یک دستاورد برای مردم ایران داشته باشد که در همین اثبات بدعهدی و ابلهانه بودن مذاکره با امریکا خلاصه می گردد، نتیجه آن این است که بر همه تردیدهای ناشی از خوش بینی به آمریکا پایان می دهد. ملت ایران با یادآوری خاطره ناجوانمردی دولت آمریکا به دولت مصدق که به رغم همه دلدادگی وی صورت گرفت، دریافت که مشکل آمریکا خوی استکباری آن است و طرح مسائلی چون سلاح هسته ای، حمایت از تروریسم، موشک های بالستیک، نقض حقوق بشر و ... بهانه ای بیش نیست.

تقویت نگاه به درون و مقاوم سازی اقتصاد؛ یکی از آثار اجتناب ناپذیر نقض برجام و اعمال تحریم های جدید، پایان امیدهای واهی به گشایش اقتصادی ناشی از لغو تحریم ها و کمک های غربی است. لذا درک توصیه های حکیمانه رهبر معظم انقلاب در اقتصاد مقاومتی و استحکام درونی قدرت روشن گردید و کمتر کسی هنوز می تواند بر راه رفته و تجربه گذشته اصرار ورزد.

تضعیف نگاه سازشکارانه و ابطال نظریه واکنش خوانی خصومت آمریکا؛ برخی از نخبگان و شخصیت های سیاسی کشورمان که با نگاهی سازشکارانه، رفتار دولت آمریکا را واکنش به اقدامات مردم ایران در تعارض با منافع این کشور تعبیر می کردند و کلیه جنایات واشنگتن از جنگ مستقیم و غیر مستقیم تا زدن هواپیمای مسافربری و تحریم های ناعادلانه را واکنش طبیعی این کشور می خواندند اینک در تفسیر رفتار خصمانه کاخ سفید پس از سالها مذاکره و تعامل دچار مشکل شده و به طور کلی نگاه غربگرایانه در کشورمان تضعیف گردیده است. در مقابل کسانی که رفتار خیانت بار آمریکا به خاطر اندیشه های لیبرالی و روحیه سلطه جویانه آن دانسته و تنفر، مرگ بر آمریکای ملت، اشغال لانه جاسوسی را واکنش به آن همه جنایت می خواندند امروز به پیامدهای عدم اشغال و تعامل با این کشور به خوبی واقفند.

عزم جدی­تر بر آمریکاستیزی و تقویت «انقلاب دوم»؛ امسال مردم ایران به دلایلی که ذکر شد بصیرت دانشجویان خط امام را بیش از گذشته تحسین کرده و فهم دقیق تری نسبت به حمایت حضرت امام از اشغال لانه فسادگری آمریکایی ها در ایران و نامگذاری آن با عنوان «انقلاب دوم» پیدا کرده اند. چراکه برخی انقلاب دوم را دارای اهمیت کمتری نسبت به انقلاب اول تصور می کردند در حالیکه از منظر حضرت امام(ره) انقلاب علیه آمریکا به مراتب مهمتر از انقلاب علیه اذناب داخلی آن بوده و مقصود از دوم خواندن دومین انقلاب ملت ایران بوده که البته بزرگتر و مهمتر از اولی نیز هست.

از همین رو، سیزده آبان امسال برای مردم ایران رنگ و بوی دیگری دارد. امسال نفرت ملت ایران به دلیل بد عهدی دولتمردان کاخ سفید تازه تر از همیشه است و شعار «مرگ بر آمریکا و استکبار» راحت تر، پررنگتر و روان تر از همیشه بر زبان ها جاری است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار