برای رفع مشکل پرونده های حقوقی نسهیلات اعطلایی
بخشودگی سود تسهیلات اعطایی برای بدهکاران بانک های ملی ایران، صادرات ایران، تجارت، ملت، سپه، کشاورزی و رفاه کارگران ابلاغ شد.
کد خبر: ۵۱۷۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹ 30 October 2017

تابناک خراسان جنوبی به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی گزارش داد: مرحله پنجم بخشودگی سود تسهیلات بانکی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان ابلاغ شد. این بخشودگی صرفاً برای بدهکاران بانک های ملی ایران، صادرات ایران، تجارت، ملت، سپه، کشاورزی و رفاه کارگران است.

به موجب این بخشنامه در ابتدا بانک‌های عامل باید نسبت به بخشودگی سود تسهیلات اولویت‌های برای «مانده مطالبات تسهیلات اعطایی یارانه‌ای مورد حمایت دولت بابت حوادث غیرمترقبه و مسکن روستایی» و «مانده مطالبات امهال شده آسیب دیدگان ناشی از حوادث غیرمترقبه مشمول بندهای (د) تبصره 11 قانون بودجه سال‌های 1393 و 1394 و بند (و) تبصره (13) قانون بودجه 1395» در مورد پرونده‌های حداکثر تا یک میلیارد ریال بدهی بابت مانده اصل تسهیلات سررسید شده طی سال 1395 یا قبل از آن اقدام کنند.

همچنین بانک‌های عامل در صورت وجود مازاد منابع پس از اجرای بندهای مورد اشاره از محل سهمیه تخصیصی، می‌توانند به تسویه مطالبات برای تمام پرونده‌هایی که از سوی آن بانک بر روی ‌آنها اقدام حقوقی صورت گرفته، تا سقف 500 میلیون ریال بدهی بابت مانده اصل تسهیلات، تا تاریخ 30‏‏‏‏‏ آبان ماه سال جاری اقدام کنند.

لازم به ذکر است در مرحله اول بخشودگی سود برای تسهیلات کمتر از یک میلیارد ریال تا سقف یکصد میلیون ریال، در مرحله دوم بخشودگی سود تسهیلات برای پرونده‌های تا سقف 250 میلیون ریال، در مرحله سوم برای پرونده‌های تا همین سقف و برای سایر بانک‌های عامل و در مرحله چهارم بخشودگی سود تسهیلات برای پرونده‌های تا سقف 400 میلیون ریال بدهی ابلاغ شد.

بر اساس گزارش عملکرد بانک‌های عامل در زمینه بخشودگی سود، تا تاریخ 6 آبان 1396، به میزان 19.663 میلیاردریال از سهمیه تعیین شده را، بابت بخشودگی سود 463.999 فقره تسهیلات مصرف کرده‌اند.

قابل تأکید است پس از پایان مهلت تعیین شده و ارزیابی عملکرد بانک‌ها در مورد اجرای قانون مذکور و با توجه به امکان تأمین منابع، در مرحله بعدی درخصوص تغییر اولویت‌ها تصمیم گرفته می‌شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار