مناطق شکار استان محافظت می شود
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت با برنامه ریزی کارشناسی پایش و نظارت مستمر مناطق تحت مدیریت، آزاد، مرزی و کویری استان به نحوی است که عرصه را بر شکارچیان متخلف تنگ کرده است.
کد خبر: ۴۹۵۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳ 17 September 2017
 تابناک خراسان جنوبی به نقل از ایرنا:  فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اظهار کرد: با برنامه ریزی کارشناسی انجام گرفته، حضور فعال و تلاش شبانه روزی ماموران اجرایی این یگان، پایش و نظارت مستمر مناطق تحت مدیریت، آزاد، مرزی و کویری استان، افزایش ضریب امنیتی مناطق و همکاری و مشارکت جوامع محلی توانستیم در سال جاری عرصه را بر شکارچیان متخلف تنگ کنیم.

مسعود مستقیم در گفت و گویی اظهار داشت: از این تعداد ٢١ نفر نیز قبل از انجام شکار و در حین شروع به شکار دستگیر شده اند. وی بیان کرد: از شکارچیان متخلف ٣٠٨ عدد ادوات و وسایل انجام شکار غیرمجاز حیات وحش شامل فشنگ، سلاح ساچمه زنی و بادی، دام و تله حیات وحش، قفس نگهداری پرندگان وحشی، چاقو و دوربین چشمی کشف شد.

وی گفت: همچنین کشف 740 قطعه و راس انواع پرنده و گونه جانوری شامل پرندگان زینتی، وحشی، آبزی و کنار آبزی، آهو، قوچ و میش، کل و بز و خرگوش از دیگر اقلام بدست آمده از این شکارچیان بود.

به گفته وی، یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی برنامه های ویژه، منسجم و آینده نگر برای مناطق حفاظت شده بخصوص در زمینه شکار و صید دارد. وی یادآور شد: یگان حفاظت محیط زیست استان همه تلاش را برای برخورد قاطع با شکارچیان غیرمجاز به کار گرفته و افراد خاطی بدانند علاوه بر اینکه باید به ازای هر شکار غیرمجاز جریمه پرداخت کنند، به حبس نیز محکوم می شوند.

وی بیان کرد: همچنین از ابتدای امسال، 5٠ گونه جانوری و پرنده در استان تیمار و در طبیعت رها سازی شدند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار