در دهه اول محرم امسال صورت می گیرد
سومین سوگواره تعزیه استان در شهر درمیان و بخش قهستان با همکاری ستاد نماز جمعه قهستان، هیئت با سابقه ابوالفضلی درخش و حوزه مقاومت بسیج شهید رجایی قهستان برگزار می گردید.
کد خبر: ۴۹۴۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 15 September 2017
تابناک خراسان جنوبی: بنابر اظهار روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی امسال سومین سوگواره تعزیه استان در شهر درمیان و بخش قهستان با همکاری ستاد نماز جمعه قهستان، هیئت با سابقه ابوالفضلی درخش و حوزه مقاومت بسیج شهید رجایی قهستان برگزار خواهد گردید. 

بنابر اظهارات سید علی زمزم سومین سوگواره تعزیه استان به منظور استمرار باورهای آیینی و آداب و رسوم مذهبی و اعتلای هر چه بیشتر آیین تعزیه، همزمان با دهه نخست ماه محرم الحرام امسال و  از سوم تا پنجم مهرماه در بخش قهستان برگزار می‌شود.

 برگزاری این دوره از سوگواره تعزیه با همکاری ستاد نماز جمعه قهستان، هیئت ابوالفضلی درخش و حوزه مقاومت بسیج شهید رجایی قهستان برگزار می گردد. وی اظهار داشت سوگواره تعزیه بخش رقابتی ندارد بلکه تعزیه های منخب که شرایط اجرای صحنه‌ای را داشته باشند منتخب خواهند بود. وی این شرایط را شامل بدیع بودن و برخورداری از خلاقیت با حفظ اصالت در اجرای تعزیه برای هیأت ها عنوان کرد.  

بنابر گفته این روابط عمومی: آخرین مهلت دریافت متون 10 شهریور بوده است و 20 گروه تعزیه استان در این سوگواره ثبت نام کرده اند. وی زمان بندی اجرای تعزیه ها را منوط به اطلاع رسانی از سوی ستاد برگزاری سوگواره تعزیه دانست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار