دبیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی با بیان اینکه برخی از مساجد ظرفیت لازم را داشته اما بنا به دلایلی نماز صبح اقامه نمی‌شود گفت: اجلاس استانی نماز ۲۷ مهرماه در بیرجند برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۸۲۱۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴ 22 August 2017
حجت‌الاسلام حسین کمیلی پیش از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن تسلیت شهادت امام جواد(ع) اظهار داشت: روز جهانی مسجد را گرامی می‌داریم و این روزها شهید حججی فضای جهان را فضای ایثار و شهادت کرده است.

وی افزود: در ستاد اقامه نماز در بحث فرهنگی و آموزشی فعالیت داریم و نشست‌های دانش آموزی با همکاری آموزش و پرورش انجام و نشست‌های خانواده ویژه اولیایدانش آموزان را نیز در مدارس داریم.

دبیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی گفت: اقامه نماز در مدارس کاری مهم و سختی است که در خراسان جنوبی سال گذشته  در یک هزار و 700 مدرسه اقامه نماز داشتیم که توسط هزار و 200 معلم و 500 نفر روحانی اقامه شده‌است.

کمیلی بیان کرد: در استان طلبه‌ها در ادارات مختلف برای اقامه نماز می‌روند و دوره‌های خوبی در بخش‌ های مختلف از جمله  طرح مبین را برای  400نفر از مدیران و معلمان آموزش و پرورش برگزار کردیم و در دوره یاوران نماز نیز 350 معلم آموزش دیدند.

این مسئول با بیان اینکه تلاش ما فعال‌سازی مدارس است افزود: فرهنگ آموزشی در مهدکودک و پیگیری اقامه نماز صبح در مساجد را دنبال می‌کنیم چون در برخی مساجد ظرفیت اقامه نماز صبح  وجود دارد اما به دلایلی درب مسجد باز نمی‌شود.

دبیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی افزود: نظارت و ارزیابی از دستگاه‌های اجرایی را دنبال می‌کنیم و سال گذشته 18 دستگاه استان در نماز مقام اول را در وزارتخانه خود  کسب کردند هر چند ضعف‌هایی هم هست اما در مقایسه با دیگر استان‌ها وضعیت خوبی داریم.

وی اظهار داشت: مابقی دستگاه‌ها در رتبه دوم و سوم وزارتخانه خود شدند و امسال هم 74 دستگاه ارزیابی شدند که از این تعداد به جز 4 دستگاه اجرایی مابقی وضعیت مطلوبی داشتند.

دبیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی گفت: آذرماه امسال اجلاس سراسری نماز در بندرعباس برگزار می‌شود و اجلاس استانی نماز سال گذشته در طبس برگزار شد و امسال نیز 27 مهرماه در بیرجند برگزار می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار