معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: اشتغال پایدار باید در جوامع عشایری ایجاد شود و با توجه به توان جامعه عشایری این امر گسترش یابد.
کد خبر: ۴۸۲۱۸۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷ 22 August 2017
محمد فرهادی ظهر امروز در شورای عشایری خراسان جنوبی اظهار داشت: جامعه عشایری مظلوم هستند و انتظار می‌رود مدیران اجرایی این قشر در جلسات حضور یابند.

وی با اشاره به اهمیت جامعه عشایری در خراسان جنوبی افزود: جامعه عشایر جایگاه رفیعی دارند و نقش مهمی در تولیدات استان دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از نکاتی که در بحث واگذاری اراضی باید  مدنظر قرار گیرد مراتع عشایری است تا عشایر دچار کمبود مرتع نشوند.

فرهادی با بیان اینکه اشتغال پایدار باید در جوامع عشایری ایجاد شود تصریح کرد: باید با توجه به توان جامعه عشایری این امر را گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه در این راستا در جامعه عشایری باید به صنایع دستی توجه شود خاطرنشان کرد: جامعه عشایری یکی از مباحث مهم در بحث جذب گردشگر است که در این زمینه باید دستگاه‌های اجرایی مساعدت‌های لازم را داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: در زمینه توزیع برق عشایر مکاتباتی باید انجام شود تا برق رسانی عشایر تسریع شود و در مورد تخصیص آب نیز مکاتباتی باید انجام شود همچنین در بحث مباحث فرهنگی نیز باید در راستای اجرای طرح ارتقاء سطح مذهبی و فرهنگی پیگیری های لازم انجام شود تا در شهرستان‌ها اعتباراتی که در اختیار فرمانداری است تخصیص یابد.

فرهادی افزود: در قالب بودجه ردیف‌های ملی و متمرکزی داریم و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید این ردیف‌ها را کنترل کنند و اعتبارات متمرکزی که در اختیار وزارت‌خانه‌ها است را مطالبه کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی به بحث اعتبارات ماده 38 اشاره کرد و گفت: قسمتی از این اعتبارات در اختیار فرمانداری‌ها قرار می‌گیرد و بر اساس شاخص جمعیت توزیع می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار