مردم روستای زیبای افین درحرکتی خودجوش صبح امروز ضمن پیاده‌روی رودخانه این روستا را از وجود زباله پاکسازی کردند.
کد خبر: ۴۸۰۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ 19 August 2017
روستای هدف گردشگری "افین" از توابع بخش زهان شهرستان زیرکوه استان خراسان جنوبی است این روستا یکی از زیباترین ودیدنی ترین جاذبه‌های گردشگری این شهرستان به شمار می رود.

از جاذبه‌های افین میتوان به مسجدجامع، قلعه، بافت تاریخی، کاروانسرا، آسیباهای آبی، برج‌ها و... اشاره کرد که امروز تعدادی از مردم دوستدار طبیعت افین برآن شدند تا در یک اقدامی خود جوش با پیاده روی در دل این رودخانه زیبا زباله های آنجا را پاکسازی کنند.

یکی از مردم روستای افین در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار داشت: از آن جایی که روستای افین به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری است در یک اقدامی خود جوش برآن شدیم تا  با پیاده روی زباله‌هایی که در دل روخانه است را جمع آوری کنیم. از آن جایی که زباله‌ها علاوه بر اینکه سالها می‌گذرد تا تجزیه شوند ونمای زیبای رودخانه را زشت می‌کنند وجود این زباله‌ها سبب می‌شود تا ماهی هایی که در دل رودخانه هستند تغذیه خوبی نداشته باشند ودچار بیماری شوند.

وی بیان داشت: از همه مسافران، علاقه‌مندان به طبیعت توصیه می‌شود هنگامی که به دل طبیعت وگشت وگذار می‌روند از ریختن زباله خودداری کنند. ما علاوه بر این رودخانه زیبا، مسجد جامعی داریم که از قدمت زیادی برخوردار بوده وبه دوران سلجوقیه برمی‌گردد و مردم امروز در کنار تمیزکردن محیط زیست ورودخانه افین این مسجد روستا را هم به مناسبت روز مسجد که در این هفته مناسبت دارد تمیز کاری کردند.




منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار