مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۳ مرکز نیکوکاری در استان داریم گفت: با بافت فرش دستباف توسط مددجویان تحت حمایت امداد در استان از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری می‌شود.
کد خبر: ۴۷۹۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵ 16 August 2017
رضا سلم‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار در بیرجند اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون در حوزه اشتغال 413 شغل با هزینه بیش از 500 میلیون تومان اعتبار ایجاد شده که امسال از دو منبع شغل ایجاد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه درمجموع 51 میلیارد تومان سهم کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی در زمینه اشتغال است افزود: طبق تعهد باید 2 هزار و 400 شغل ایجاد کنیم که اطمینان داریم بیشتر از این می‌توانیم تعداد علمیاتی کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: طبق مصوبات کارگروه اشتغال استان برای کمیته امداد 972 شغل برنامه‌ریزی شده که انتظار داریم بتوانیم بیش از این تعداد را عملیاتی کنیم.

سلم‌آبادی افزود: در حوزه مشارکت‌های مردمی در مراکز نیکوکاری که در خارج از کمیته امداد و در کنار مساجد فعال است با همکاری روحانیت و یک نفر مسئول عوامل اجرایی انتخاب شده که با هدف کمک به محرمان است می‌خواهیم همه امور را به این مراکز نیکوکاری واگذار کنیم چون در سیستم اداری روند کار دیر پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه 23 مرکز نیکوکاری در استان خراسان جنوبی داریم اظهار داشت: احیا کردن مساجد به عنوان پایگاه‌های اصلی از صدر اسلام مدنظر بوده وهر تصمیمی که قرار بود گرفته شود در مساجد انجام می‌شده است.

مدیرکل کیمته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تلاش داریم در راستای رفع محرومیت‌ها به سمت تخصص پیش رویم گفت: 32 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان خراسان جنوبی داریم  که مستمری به حساب آنها واریز می‌شود.

سلم آبادی با بیان اینکه نیاز مسکن یکی از نیازهای پر هزینه مددجویان است افزود: عمده توانمندسازی در بخش اجتماعی است  و بخش درمان نیز یکی دیگر از بخش‌های پر هزینه مددجویان است.

وی با بیان اینکه در مدت 4 ماه امسال 174 تخته فرش دستباف توسط مددجویان تحت حمایت بافته شده که 460 میلیون تومان ارزش دارد اظهار داشت: با بافت فرش از مهاجرت مردم از روستاها به شهرها جلوگیری شده و به نوعی اشتغال محسوب می‌شود که متعاقبا از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: رفع فقر کار یک نهاد نیست و نیاز است که همه مردم و نهادها پای کار باشند.

سلم‌آبادی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا امداد محله را فعال کنیم افزود: با فعال ساختن امداد محله نیازمندان و فقرا در هر محله شناسایی می‌شوند که در مراحل بعد از طریق جذب خیر می‌توان گام مهمی در راستای رفع مشکلات نیازمندان برداشت.

وی با بیان اینکه 132 هزار مشترک صندوق صدقات در خراسان جنوبی داریم اظهار داشت: مراکز نیکوکاری واحدهای مردمی و خودگرانی هستند که با هدف نهادینه کردن فرهنگ احسان و نیکوکاری ایجاد شده و به صورت محله محور خیران و نیازمندان را شناسایی و کمک رسانی می‌‌کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار