مردم شهر بیرجند با نزدیک شدن به روزهای آغاز به کار اعضای منتخب در پنجمین شورای اسلامی شهر مطالباتی را عنوان کرده اند که باید مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۴۷۹۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸ 16 August 2017
هر چهار سال اعضای منتخب شورای شهر برای فعالیتی چهارساله در یک نهاد مردمی برآمده از قانون اساسی گرد هم می‌آیند تا برگی از کارنامه مدیریت شهری را رقم بزنند.

یکی از شرایط اصلی خدمتگذاری صادقانه به مردم، پرهیز از تمایلات جناحی و حزبی است. بدون شک غربالگری نیازها و دغدغه های جاری شهروندان از مقدمات یک تحول بزرگ شهری است.

اکنون که فعالیت چهار سال از چهارمین شورای اسلامی شهر بیرجند به پایان رسید و کرسی های شورا یکی پس از دیگری به منتخبان پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر واگذار می‌شوند، یکی از بزرگ‌ترین انتظارات مردم از اعضای شورا، عملیاتی شدن شعارهای انتخاباتی است.

بدون شک مردم هنوز یادشان نرفته که این افراد برای تصاحب این کرسی‌ها، شعارهایی داده‌اند و اکنون زمان آن رسیده که از شعار خارج شده و رنگ واقعیت گیرند.

توجه به حاشیه شهر، تغییر المان های شهر متناسب با فرهنگ و پتانسیل های شهرستان، توجه به پارک های شمال شهر و رفع مشکلات موجود از مهم‌ترین خواسته های مردم از این اعضا بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

شعارهای انتخاباتی عملیاتی شود

یکی از شهروندان بیرجندی در گفت و گو با خبرنگار بیان کرد: یکی از مهم‌ترین خواسته‌ها، برآورده کردن شعارهای انتخاباتی است.

محدثه دیمه ور با بیان اینکه مردم به این شعارها دل خوش کرده‌اند، گفت: اگر اعضای شورا این شعارها را عملیاتی نکنند، اعتماد مردم از آن‌ها سلب می‌شود.

وی ادامه داد: اعضای شورا باید بدانند که مردم از قول های نافرجام برخی از مسئولان رنج زیادی برده‌اند بنابراین نباید باری دیگر این ناملایمات تکرار شود.

دیمه ور بیان کرد: شورای شهر باید برای عمران و آبادانی بیرجند تلاش کرده و این شهرستان را از دیار کاج‌ها که مظهر افسردگی هستند، نیز نجات دهند.


المان های شهری متناسب با فرهنگ مردم تغییر کنند

یکی دیگر از شهروندان بیرجندی در گفت و گو با خبرنگار بیان کرد: علی رغم فرهنگی بودن این شهرستان، المان های موجود در شهر متناسب نیست.

مصطفی محمدی با بیان اینکه باید المان‌ها مورد توجه ویژه قرار گیرند، افزود: همچنین ورودی های شهرستان باید متناسب با نوع ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها نیز تغییر کنند.

وی خواستار رفع مشکلات موجود در شهر شد و افزود: این شهرستان از مشکلاتی مانند بافت فرسوده، آسفالت های نامطلوب و تاریکی برخی از پارک‌ها و معابر عمومی رنج می‌برد.

محمدی ادامه داد: بافت فرسوده یکی از مهم‌ترین معضلات موجود در شهرستان بوده که خود نیز آسیب هایی را به دنبال دارد و باید مورد توجه ویژه شورای شهر، شهردار و دیگر دستگاه های ذیربط قرار گیرد.

وی بیان کرد: توجه خلاقانه به زیباسازی شهر، تلاش برای ارتقای جایگاه فرهنگی و سیاسی شهر و تعامل مستمر با اساتید و نخبگان برای حل مشکلات شهر از دیگر مطالبات مردم از شورای شهر است.

شورا در حمایت از حقوق شهروندی کوشا باشد

یکی دیگر از شهروندان نیز در گفت و گو با خبرنگار بیان کرد: شورای شهر در هیچ شرایطی نباید مردم را فراموش کرده و توجه به مشکلات آن‌ها نیز در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

صادق صمدی با بیان اینکه مردم با توجه به شعارهای انتخاباتی به آن‌ها رای داده‌اند، اظهار کرد: اعضای منتخب مردم نباید این شعارها را فراموش کرده و برای عملیاتی کردن آن‌ها تلاش کنند.

وی با بیان اینکه شورا در حمایت از حقوق شهروندی کوشا باشد، اظهار کرد: مسئولان در زمان انتخابات شعارهای زیادی داده اما وقتی به کرسی نشستند، آن‌ها را به فراموشی می‌سپارند.

این شهروند بیرجندی بیان کرد: اگرچه ایجاد اشتغال برای جوانان در حوزه وظایف شورای شهر نیست اما از آنجایی که این امر دغدغه ای همگانی است باید مورد توجه این شورا هم قرار گیرد.

حذف زباله گردها در دستور کار باشد

یکی دیگر از شهروندان بیرجندی هم در گفت و گو با خبرنگار بیان کرد: در شرایط کنونی وجود کودکان کار و خیابان، تکدی گری و زباله گردی بیش از هر چیزی چهره شهر را مخدوش کرده‌اند.

زهره برومند نسب با بیان اینکه زباله گردها سلامت شهر را به شدت در معرض آسیب قرار می‌دهند، بیان کرد: حذف و ساماندهی زباله گردها باید در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان کرد: همچنین افراد زیادی در تاریکی برخی از مناطق پارک های سطح شهر بستر بروز برخی از آسیب‌ها مانند اعتیاد را فراهم می‌کنند که باید مورد توجه قرار گیرد.

برومند نسب تاکید کرد: روشنایی پارک‌ها به خصوص در شمال شهر بیرجند و توجه به حاشیه شهر از دیگر واجبات بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

شورا اقدامات گذشته را زیرسوال نبرد

یکی دیگر از شهروندان بیرجندی در گفت و گو با خبرنگار بیان کرد: شورا باید از منفی گری و زیر سوال بردن اقدامات شورای قبلی پرهیز کرده و به انجام وظایف خود بپردازد.

محمد آبی با بیان اینکه نباید گذشته را وارد زمان حال کنیم، افزود: شورای شهر باید از گروه بندی های دوگانه و دوسویه شدن نیز پرهیز کند.

وی با بیان اینکه شورا مکانی برای بحث کردن مسائل سیاسی نیست، بیان کرد: شورا باید به دور از هر حاشیه و نظر شخصی خود، به حل مشکلات مردم بپردازد.

امید می‌رود شورای جدید اسلامی شهر بیرجند به یاد داشته باشند که مردم برای عملیاتی شدن شعارهای انتخاباتی به انتظار نشسته‌اند و برای رفع مطالبات شهروندان نیز از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار