معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: حفظ و نگهداری از دستاوردهای طرح تحول سخت شده و واقعا نگران این هستیم اگر مشکل اعتباری حل نشود این دستاوردها دچار اخلال شود.
کد خبر: ۴۷۷۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳ 13 August 2017
رسول دیناروند ظهر شنبه در نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: در چهار سال گذشته زحمات زیادی در حوزه سلامت کشور کشیده شده است.
 
وی با اشاره به آغاز اجرای طرح تحول سلامت از ۳.۵ سال گذشته، بیان کرد: گام اول این طرح رفع بحران دارویی و ناامنی بهداشتی به دلیل کمبود صدها قلم دارو و ناتوانی بیمار در پرداخت هزینه های دارویی بود.
 
معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه ۶۸ درصد مردم اولویت نخست وزارت بهداشت را حل بحران دارویی اعلام کرده بودند، بیان داشت: با اقدامات انجام شده در حال حاضر این مشکل اولویت نخست نیست چراکه بحران دارویی در کشور نداریم.
 
دیناروند با اشاره به اینکه این طرح چند هدف بزرگ داشت، بیان داشت: نخستین هدف این بود که همراهان بیمار برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی نیازی به مراجعه به خارج از بیمارستان نداشته باشند.
 
دیناروند افزود: قبل از اجرای طرح ۴۰ درصد افراد نسخه به دست به خارج از بیمارستان اعزام می شدند اما در حال حاضر یکی از اولویت های دانشگاه ها بر این است که در بیمارستان دارو و تجهیزات پزشکی تامین شود.
 
وی، کاهش پرداختی از جیب مردم را یکی دیگر از اهداف اجرای طرح تحول عنوان کرد و گفت: به طور میانگین قبل از اجرای طرح ۵۴ درصد هزینه سلامت از جیب مردم پرداخت می شدکه اکنون این رقم به زیر ۴۰ درصد رسیده است.
 
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه پراخت از جیب مردم در حوزه بستری به زیر ۱۰ درصد رسیده است، اضافه کرد: در بخش سرپایی نیز برای بیماران خاص و صعب العلاج پرداختی از جیب بیمار به ۱۱ درصد رسیده است.
 
دیناروند با بیان اینکه حذف زیر میزی یکی دیگه از اهداف طرح بود، افزود: در این راستا اصلاح تعرفه ها انجام شد و هم اکنون حذف شده است هرچند در برخی مناطق اندک شاید امکان تخلف وجود داشته باشد.
 
دیناروند همچنین از بیمه رایگان ۱۱ میلیون نفر در قالب طرح تحول خبر داد و افزود: در نهایت مردم بالاترین رضایت را در حوزه بهداشت داشته اند.
 
وی با بیان اینکه در ۱.۵ سال گذشته اعتبارات طرح دچار مشکل شده است، بیان کرد: حفظ و نگهداری از دستاوردهای طرح مشکل است و واقعا نگران این هستیم اگر مشکل اعتباری حل نشود این دستاوردها دچار اخلال شود.
 
وی با بیان اینکه سازمان غذا و داروی دو ردیف اعتباری برای کمک به بیماران و کاهش هزینه های دارو دارد، بیان داشت: در سال جاری در این حوزه دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.
 
رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: تاکنون ۱۱ درصد این اعتبارات تخصیص یافته در حالی که باید ۴۰ درصد تخصیص می یافت.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار