رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان از واکسیناسیون ۳۸۳ قلاده سگ علیه بیماری هاری در۱۱۰ روستای این شهرستان در چهارماهه نخست امسال خبر داد.
کد خبر: ۴۶۷۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴ 26 July 2017
به نقل از روابط عمومی دامپزشکی نهبندان محمد راه انجام  اظهار کرد: بیماری هاری یکی از مهمترین بیماری های مشترک بین انسان و حیوان است که سیستم عصبی مرکزی را در پستانداران تحت تاثیر قرار میدهدو در صورت ابتلای فرد به بیماری احتمال بهبود ی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه گاز گرفتگی حیوانات گوشتخوار اهلی و وحشی اصلی ترین راه سرایت بیماری به انسان و دام‌های اهلی است؛افزود: سگ یا گربه‌ای که مبتلا به هاری شود حداکثر به مدت ۱۰ روز زنده می‌ماند و به مدت پنج تا هفت روز قبل از مرگ ویروس را در بزاق خود دارد و با گاز گرفتن می‌تواند ویروس را منتقل کند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان تصریح کرد: به منظور جلوگیری از این بیماری سگ باید یک مرتبه در سال توسط کارشناسان دامپزشکی علیه بیماری هاری واکسینه شود که در این راستا اکیپ‌های واکسیناسیون شبکه دامپزشکی نهبندان  در چهار ماهه نخست امسال۳۸۳ قلاده سگ صاحبدار را علیه  این بیماری به صورت رایگان واکسینه و قلاده گذاری کرده‌اند.

راه انجام به شهروندان و روستاییان توصیه نمود جهت حفظ بهداشت فردی و عمومی از نگهداری سگ در منازل خودداری نمایند و در صورتیکه که سگ نگهداری می کنند در زمینه واکسینه کردن سگ ها با شبکه دامپزشکی همکاری کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اقدامات پیشگیرانه و واکسیناسیون به موقع خوشبختانه تاکنون موردی از این بیماری در شهرستان نهبندان مشاهده نشده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار