سرپرست تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه چراغ برات سنت حسنه از گذشتگان استان بوده که طی سال های اخیر دچار آسیب شده است، گفت: هزینه های صرف شده در این آیین باید جهت دهی شود.
کد خبر: ۴۱۶۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸ 01 May 2017
حجت الاسلام احمد رضایی بعد از ظهر یکشنبه در ستاد شئون فرهنگی استان ضمن تبریک اعیاد بزرگ شعبانیه اظهار داشت: در این ماه برکات خداوند بر انسان سراریز و رزق و روزی مومنان تقسیم می شود.

وی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم که اعیاد بزرگ این ماه هرچه باشکوهتر در استان برگزار شود، بیان کرد: یکی از گلایه هایی که طی سال های اخیر از سوی مردم مطرح می شود این است که فضاسازی شهری در این ایام در شان ائمه(ع) نیست و باید کار بیشتری در این زمینه انجام شود.

سرپرست تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اضافه کرد: طی سنوات گذشته شهرداری کارهای خوبی در این زمینه انجام داده و نیاز است که هیئت های مذهبی و مساجد نیز در این زمینه ورود بیشتری داشته باشند.

رضایی همچنین به برگزاری آیین قدیمی چراغ برات طی این ماه در استان اشاره کرد و گفت: این آیین یک سنت حسنه برای زنده نگه داشتن یاد اموات بوده که در استان های خراسان از سابقه دیرینه ای برخوردار است.

وی با انتقاد از اینکه طی سنوات گذشته این سنت حسنه دچار آسیب های زیادی شده است، عنوان داشت: متاسفانه چند سالی است که شاهد هستیم برخی هزینه های میلیونی برای برپایی این سنت کرده و درگیر چشم و هم چشمی شده اند.

سرپرست تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه برگزاری این سنت طی سال های گذشته سبب فعال شدن فرهنگ تکدی گری شده است، بیان داشت: این در حالی است که مردم می توانند هزینه های بی هدف را برای مراکز خیریه و نیازمندان هزینه کنند.

رضایی با تأکید بر اینکه اصل خیرات و صدقات برای اموات یک سنت حسنه بوده که از گذشته وجود داشته است، افزود: وقتی انسان برای زیارت قبور به قبرستان مراجه می کند باید به یاد زیر خاک و آخرت بیفتد اما انحرافاتی ایجاد شده در این سنت انسان را از یاد آخرت دور کرده است.

وی اضافه کرد: در همین راستا نیاز است که دستگاه های فرهنگی برای رفع آسیب های این سنت راهکار ارائه دهند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار