اخبار کوتاه استان خراسان جنوبی
سرپرست شبکه دامپزشکی درمیان گفت: اواخر شب گذشته یک واحد مرغداری در روستای فورخاص بخش قهستان دچار حریق شد.
کد خبر: ۳۶۸۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶ 28 January 2017
مهدی مدرسی اظهار داشت: اواخر شب گذشته یک واحد مرغداری در روستای فورخاص بخش قهستان به دلیل اتصال برق دچار حریق شد.

وی افزود: این واحد مرغداری 20 هزار جوجه 35 روزه داشت که به دلیل اتصال در جت فن گرمایشی آن واحد دچار آتش‌سوزی شد.

سرپرست شبکه دامپزشکی درمیان خاطرنشان کرد: در بازدید مشترکی که به همراه مامور بیمه محصولات کشاورزی شهرستان درمیان از این واحدانجام شد، خسارت تقریبی 200 میلیون تومان برآورد شده است.

مدرسی یادآورشد: پس از بروز آتش سوزی ماموران آتش‌نشانی نیز در محل حضور یافتند اما تمام مرغ‌ها به دلیل  استنشاق گاز دی‌اکسیدکربن تلف شدند.

بازدید و نمونه‌برداری از مراکز پرورش آبزیان قاینات

در راستای طرح پایش آبزیان کارشناسان این شبکه از استخرهای پرورش ماهی سطح شهرستان به صورت تصادفی بازدید و نمونه‌برداری کردند.

علی گوهری گفت: عرضه فرآورده‌های خام دامی سالم و بهداشتی همچون ماهی با نظارت مستمر دامپزشکی در تمامی مراحل تکثیر، پرورش، تولید، فرآوری، توزیع و عرضه تحقق می‌یابد.

وی افزود: هدف از انجام طرح پایش در صنعت آبزیان ردیابی و کنترل بیماری‌های آبزیان است که نتیجه نهایی آن ارتقاء بهداشت عمومی جامعه می‌باشد.

فعالیت 23 مرغداری تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در استان

کارشناس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خراسان‌جنوبی به فعالیت 23 مرغداری تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک اشاره کرد و گفت: دامپزشکی بر تولید بوقلمون و شترمرغ نیز نظارت دارد.

عباس نیک‌پور گفت: در حال حاضر تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در استان وضعیت خوبی دارد و چرخه نظارت کامل است.

وی افزود: بعد از لیبل‌گذاری و بسته‌بندی خوب بهداشتی، استقبال از عرضه این فرآورده‌ها در داخل و خارج استان، افزایش یافته و عرضه گوشت شتر مرغ، با کمبود روبه‌رو است.

کارشناس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خراسان‌جنوبی ادامه داد: پس از لیبل‌گذاری، بسته‌بندی مناسب و تولید بهداشتی گوشت بلدرچین و تخم آن، عرضه و فروش با استقبال مواجه و باعث اشتغال‌زایی شده است.

نظارت بر کارخانه‌های تولید خوراک دام و طیور خراسان جنوبی

کارشناس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خراسان‌جنوبی، کارخانه‌های تولید خوراک دام و طیور را از نقاط نظارتی این اداره عنوان کرد و گفت: کارخانه‌های تولید خوراک دام و طیور از مرحله ورود مواد اولیه تحت نظارت هستند و آزمایش‌های متفاوتی روی این مواد برای اطمینان از صحت آنها و عدم وجود آلودگی انجام و پس از آن اجازه ترخیص کالا صادر می‌شود.

نیک‌پور یادآور شد: میزان مکمل‌ها، ویتامین‌ها و مواد افزودنی، لیبل‌گذاری، نشان‌گذاری، حمل‌ونقل و استانداردسازی همه مورد نظر و تاکید دامپزشکی است
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار