معاون آموزش و پرورش خراسان جنوبی:
معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از شرکت بیش از ۹۰ درصد از دانش آموزان استان در طرح قرآن، عترت و نماز خبر داد و گفت: ۳۰ درصد از فرهنگیان استان نیز در مسابقات قرآن و عترت و نماز شرکت کردند.
کد خبر: ۳۵۹۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷ 12 January 2017
 غلامحسین نارمنجی ظهر امروز در نخستین دوره آموزشی طرح مبین ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مردی سیاست‌مدار و پیرو رهبری بود.

وی با بیان اینکه قرآن، عترت و نماز 3 ساحت ارزشمند است افزود: وقتی انسان خادم نماز، قرآن و عترت باشد باید به خود ببالد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر در آموزش و پرورش توجه به این 3 موضوع جایگاه خوبی دارد بنابراین باید همه ما عنایت خاصی به این موضوع داشته باشیم.

نارمنجی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در بخش قرآن تصریح کرد: در حال حاضر 15 مرکز دارالقرآن در استان وجود دارد و 3 هزار و 355 نفر در رشته‌های مختلف قرآن در این مراکز مشغول فعالیت هستند و باید توجه ویژه‌ای به این مراکز شود.

وی از فعالیت 45 مدرسه دارالقرآنی فعال در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح حفظ موضوعی قرآن کریم در تمام مدارس استان با شرکت 32 هزار و 771 دانش آموز انجام می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از برگزاری طرح تربیت داور قرآن کریم برای 100 نفر در استان خبر داد و یادآور شد: بیش از 4 هزار نفر دانش آموز و فرهنگی در طرح ملی حفظ قرآن کریم شرکت کردند.

نارمنجی از شرکت بیش از 90 درصد از دانش‌آموزان استان در طرح قرآن، عترت و نماز خبر داد و اظهار داشت: 30 درصد از فرهنگیان استان نیز در مسابقات قرآن و عترت و نماز شرکت کردند.

وی با بیان اینکه در بخش عترت نیز امسال اجرایی کردن طرح مصباح‌الهدی با سبک زندگی امام سجاد (ع) انجام شده است افزود: در بخش نماز نیز برگزاری اقامه نماز جماعت در بیش از یک هزار و 700 مدرسه با حضور 500 روحانی انجام شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزان، اجرای طرح مبین، حفظ موضوعی قرآن کریم را از دیگر اقدامات انجام شده در بخش نماز عنوان کرد.

نارمنجی بیان کرد: از بین یک هزار و 886 ساختمان آموزشی در استان تعداد 388 نمازخانه مستقل، 507 نمازخانه کلاسی و 222 نمازخانه چند منظوره وجود دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در سطح استان 433 نمازخانه مورد نیاز است گفت: همچنین در سطح استان 375 نمازخانه نیز نیازمند تجهیز است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار