در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان شد؛
امام جمعه بیرجند با بیان اینکه پژوهش باید مساله محور باشد، گفت: پژوهش ها باید با اولویت بندی مسائل مورد نیاز جامعه انجام شود.
کد خبر: ۳۴۳۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱ 14 December 2016
حجت الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی روز چهارشنبه در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: در روانشناسی ژرفا سه عامل زیبایی، کشف حقیقت و خیر خواسته روانی و جانی بشر است که با انجام پژوهش های صوری به آن نخواهیم رسید.
وی گفت: پژوهش هایی که دردی از مردم را دوا نمی کند بی فایده است و یک پژوهشگر هوشمند با ارائه پژوهش و مقاله باید دنبال درمان درد باشد.
وی بر جلوگیری از سرقت علمی در جامعه تاکید کرد و افزود: سرقت علمی این روزها در جامعه رواج یافته است باید کوشید مقالات سرقتی و کپی نباشد پژوهش های واقعی و مصداقی ارائه شود.
به گزارش ایرنا، رضایی اظهار کرد: یک پژوهشگر باید اشکالات، دردها و مشکلات جامعه را ببیند، تشخیص دهد و در راه درمان آن بکوشد مدیران و کسانی که در جایگاههای علمی هستند به این موارد باید توجه کنند.
وی بیان کرد: در قرآن سوره حدید به موضوع پژوهش اشاره شده که نیاز است عالم را بر اساس واقعیت ها دریابیم قدر نعمت های الهی را بدانیم و دچار روزمره گی نشویم.
امام جمعه بیرجند عنوان کرد: با انجام پژوهش های مفید و موثر دیدمان را نسبت به عالم عوض کنیم با فلسفه آشنا شویم، کسانی که با فلسفه آشنا نیستند زندگی را باخته اند.

افتتاح بیمارستان رازی بیرجند در بهمن‌ ماه

کاظم قائمی  نیزر مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری و تجلیل از پژوهشگران برتر استان اظهار داشت: ارتقای سلامت بدون توجه به پژوهش امکان ندارد، بنابراین اگر به دنبال ارتقای سلامت هستیم باید در پژوهش سرمایه‌گذاری شود.
وی با اشاره به سفر وزیر بهداشت در شهریور ماه سال جاری به خراسان جنوبی گفت: در این سفر وزیر بهداشت از بیمارستان شهدای قاین و بیمارستان خوسف بازدید و در ادامه نیز با سفر به شهرستان طبس با راه‌اندازی اورژانس هوایی این شهر موافقت کرد که امیدواریم این اورژانس هوایی تا یک ماه دیگر به بهره‌برداری برسد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه با حضور وزیر بهداشت کلینیک‌های تخصصی بیمارستان شفا بشرویه افتتاح شد، افزود: همچنین سلامتکده طب سنتی حکمت شرق با همکاری اداره اوقاف استان در مزار شهدای باقریه بیرجند راه‌اندازی شد که در حال حاضر دو نفر متخصص در این سلامتکده بیماران را ویزیت می‌کنند.
قائمی از ویزیت یک هزار و 359 نفر تا پایان آبان ماه در سلامتکده طب سنتی خبر داد و تصریح کرد: این سلامتکده مقدمه‌ای برای ایجاد دانشکده طب سنتی است و امید داریم این دانشکده نیز به‌زودی در استان افتتاح شود.
وی به بهسازی و توسعه اورژانس بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه نشان داد می‌شود با همفکری و همدلی در عرض سه ماه پروژه به این بزرگی را به سرانجام رساند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه افتتاح اورژانس تاکنون رضایت مردم و پرستاران را به همراه داشته است، خاطرنشان کرد: این پروژه بزرگ در زیربنای یک هزار و 800 مترمربع و با 650 تخت در مدت سه ماه بهسازی شد.
قائمی اظهار کرد: اورژانس بیمارستان ولیعصر (عج) با مدیریت جهادی به اتمام رسید و تاکنون نیز نمایندگان مختلف از دانشگاه‌های کشور به استان سفر و از اورژانس بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند الگوگیری کرده‌اند.
وی همچنین به اورژانس بیمارستان قاین اشاره کرد و افزود: پروژه اورژانس قاین که مشابه اورژانس بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند است تا اواخر دی ماه افتتاح می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بیمارستان رازی و مرکز رادیوتراپی و شیمی‌درمانی بیرجند نیز که در حال حاضر 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارند در بهمن‌ماه افتتاح می‌شوند.

قائمی با بیان اینکه تمام تجهیزات کامل بیمارستان وارد شده است، عنوان کرد: تمام اعتبارات و تجهیزات از محل اعتبارات وزارت بهداشت بوده است.. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار