اخبار کوتاه استان تهران
رئیس دانشگاه آزاد خراسان جنوبی گفت: باید قرآن را کاربردی کرده و آن را در زندگی خود پیاده کنیم تا تاثیر مثبت آن در دانشگاه‌ها مشاهده شود.
کد خبر: ۳۴۲۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹ 12 December 2016
دکتر علیرضا حسنی در مراسم ششمین شورای قرآنی دانشگاه آزاد استان که در واحد فردوس برگزار شد اظهار داشت: اگر دانشجویی اهل نماز و قرآن نباشد باید ریشه آن را در اساتید جستجو کرد و کار اصلی روی آنها صورت گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد استان خراسان جنوبی با اشاره به نگرانی رهبری در مورد نماز گفت: نگرانی رهبری در این زمینه نشان از نیاز بیشتر به تلاش و همت دانشگاه‌ها در برنامه‌ریزی بهتر در بحث نماز و قرآن دارد.

وی تاکید کرد: اگر هر شخصی بتواند چند دانشجو را در دانشگاه با خود همراه کند با رشد 100 درصدی در زمینه قرآن و نماز روبه‌رو خواهیم شد.

مسئول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه آزاد خراسان جنوبی نیز خطاب به معاونان و مسئولان دفتر فرهنگ اسلامی گفت: تفسیر و تدبر در قرآن قلب انسان را نشانه می‌گیرد و در حقیقت تفسیر، تفکر انسان در قرآن است.

حجت‌الاسلام محمدعلی تابعی افزود: باید سهم جامعه دانشگاهی به قرآن و ولایت مشخص شود تا در آینده در برابر خون شهدا شرمنده نباشیم زیرا آنها برای حفظ همین قرآن و اسلام در مسیر تبعیت از ولایت به شهادت رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: در آخرت مساجد به دلیل تنهایی به خدا شکایت می‌کنند و این نشان از مسئولیت سنگین شما متولیان امور فرهنگی در دانشگاه‌ها دارد.

دعوت از نخبگان قرآنی در دانشگاه‌های استان، چاپ نشریات دانشجویی، برگزاری مسابقه کتبی از نامه امام علی (ع) به مالک اشتر و منظور کردن مباحث عفاف، حجاب، ایثار و شهادت در مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی از مصوبات این شورا بود.

رئیس جمعیت هلال احمر هفته آینده مهمان استان خراسان جنوبی است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به همراه 16 نفر از روسای سازمان‌ها، معاونان و مدیران ستادی هلال احمر هفته آینده به استان خراسان جنوبی سفر می‌کنند.

جواد خامسان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی دعوت از رئیس جمعیت هلال احمر کشور، امیر محسن ضیایی در صدر هیئتی بلندپایه از جمعیت هلال احمر کشور دوشنبه آینده 29 آذر مهمان خراسان جنوبی خواهند بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: در این سفر علاوه بر رئیس جمعیت هلال احمر کشور، رئیس سازمان امداد و نجات، رئیس سازمان داوطلبان، رئیس سازمان جوانان، خزانه‌دار کل، معاون بهداشت و درمان و توانبخشی، معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی نیز حضور خواهند داشت.

خامسان بیان کرد: معاون حقوقی و امور مجلس، معاون آموزش و پژوهش و فناوری اطلاعات، معاون نظارت و امور شرعی حوزه نمایندگی ولی فقیه، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری، مدیرکل حراست، مدیرکل روابط عمومی، مدیرکل دفتر برنامه و بودجه، مدیرکل دفتر هماهنگی مجامع و امور استان‌ها، مشاور و رئیس حوزه ریاست و مسئول پیگیری و تشریفات دفتر ریاست جمعیت هلال احمر کشور از دیگر میهمان خراسان جنوبی خواهند بود.

بازدید "زهره حمیدی" از دومین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی شرق کشور

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی؛ زهره حمیدی، بازیگر سینما و تلویزیون مهمان ویژه دومین نمایشگاه صنایع دستی شرق کشور در بیرجند شد.

 معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل گفت: این دوره نمایشگاه، با استقبال بسیاری از علاقه‌مندان به صنایع‌دستی و هنرهای سنتی همراه بود.

حسین عباس‌زاده افزود: زهره حمیدی بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان شب گذشته مهمان ویژه این نمایشگاه بود که رمضانی مدیرکل میراث فرهنگی استان وی را در این بازدید همراهی کرد.

این بازیگر محبوب از غرفه‌های مختلف دیدن کرد و از مردم استان دعوت کرد تا از این نمایشگاه بسیار زیبا دیدن کنند.

دومین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی شرق کشور از 19 آذرماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی بیرجند گشایش یافت و همه روزه از ساعت 16 الی 22 به مدت 5 روز میزبان علاقمندان به هنرای دستی و سنتی است.

برنامه‌های هفته قرآن و عترت خراسان جنوبی تشریح شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی ضمن تشریح برنامه‌های هفته قرآن و عترت گفت: هفته قرآن و عترت خراسان‌‌جنوبی در قالب‌های جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و مسابقات از تاریخ ٢2 الی 29 آذرماه ٩٥ و طی هفته وحدت برگزار می‌شود.

احمدمحبی صبح امروز در جلسه تشریح برنامه‌های هفته قرآن و عترت اظهار داشت: در هفته قرآن و عترت برنامه‌های مختلفی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود و هر روز هفته نیز به موضوعی نامگذاری شده است.

وی اظهار کرد: امروز دوشنبه 22 آذرماه که به عنوان قرآن و وحدت اسلامی نامگذاری شده است، افتتاحیه هفته قرآن و عترت در قالب مسابقات قرآنی در محل مسجد امام صادق(ع) با حضور عموم مردم را داریم و همچنین اردو فرهنگی قرآنی به همراه مسابقات قرآن و اذان برای کارکنان وظیفه ناجا در سطح شهرستان‌های استان در طول هفته قرآن وعترت نیز برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: سه شنبه 23 آذرماه که به عنوان فرهنگ و قرآن نامگذاری شده است، افتتاح نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در محل انجمن خوشنویسان،اجرایی نمایش خیابانی برگزاری مراسم شعر خوانی با موضوع قرآن و عترت و خواندن شعرهای برگزیده در شهرستان سرایان و تجلیل از خانواده‌های قرآنی در سالن اجلاس دانشگاه پیام نور بیرجند برگزار می‌شود.

محبی با اشاره به اینکه چهارشنبه 24 آذرماه به عنوان زیبایی از منظر قرآن نامگذاری شده است، ادامه داد: همایش تجلیل از فعالان و برترین‌های حفظ موضوعی قرآن در سالن قلم‌چی توسط اداره کل آموزش و پرورش، گردهمائی مربیان فرهنگی وادبی کانون پرورش فکری با محوریت قرآن با حضور دکتر سنگری از تهران، افتتاح نمایشگاه صنایع دستی با موضع قرآن و عترت به‌مناسبت هفته قرآن و عترت در محل نگارخانه سرو امارت اکبریه، افتتاحیه بخش نقاشی کودکان در شهرستان فردوس  و اکران فیلم‌های برگزیده در سالن گلبانگ بیرجند را داریم.

وی افزود: در روز پنج شنبه 25 آذر که به نام قرآن و پژوهش نامگذاری شده است، اختتامیه جشنواره نقاشی کودکان در شهرستان سربیشه به همراه برپایی نمایشگاه از آثار رسیده در محل سالن استاد فرزین شهرستان، اجرای نمایش خیابانی صبح و عصر، برگزاری مسابقات قرآنی حفظ و قرائت در محل هیأت محبان الزهرا با حضور عموم مردم، برگزاری جشنواره نماز و قرآن به‌مناسبت هفته قرآن و عترت در محل کانون پرورش فکری کودکان سالن آمفی تئاتر و افتتاح نمایشگاه آثار بچه ها در خلال برنامه را داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: در روز جمعه 26 آذرماه که قرآن بهترین رسانه برای خانواده نام گرفته اجرای نمایش خیابانی، برگزاری مسابقات آواها و نغمات در مرکز آموزش امام رضا(ع) کارکنان پایور و وظیفه، در روز شنبه 27 آذرماه که مزین به نام حضرت محمد(ص) پیام آور است، اجرای نمایش خیابانی، برگزاری مسابقات آوا ها و نغمات در محل مسجد امام حسین(ع) با حضور عموم مردم از جمله برنامه‌های این دور روز است.

محبی اظهار کرد: در روز یکشنبه 28 آذرماه که قرآن و بصیرت نام گرفته افتتاح نمایشگاه عکس و پوستر جشنواره در نگار خانه سرو باغ اکبریه، نمایش خیابانی و در روز دوشنبه 29 آذر نیز افتتاح نمایشگاه نقاشی، معرق و صنایع دستی ساعت 9:30 صبح نگارخانه شهر، برگزاری نمایشگاه پایان نامه و مقاله و برگزاری اختتامیه هفته قرآن و عترت ساعت 18 سالن علامه فرزان اداره کل برگزار می‌شود
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار