مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان‌جنوبی:
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: ایجاد وحدت برای همدلی مسلمانان وحدت و یکپارچگی آنان از ضروریات جهان اسلام و مهم‌ترین استراتژی برای مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی است.
کد خبر: ۳۴۲۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰ 12 December 2016
حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم لطفیان پیش از ظهر امروز در جشن هفته وحدت در روستای فورگ شهرستان درمیان اظهار داشت: پیامبر اکرم به عنوان یک الگو و سیره نبوی باید مورد توجه تمامی مسلمانان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در سوره کوثر به قدردانی از نعمات خداوند اشاره شده است گفت: مسلمان بودن و در سرزمین اسلامی زندگی کردن و همچنین در امنیت و آرامش قرار داشتن را باید به عنوان نعمت خدادادی دانست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی افزود: در سوره کوثر بر دشمن شناسی تاکید شده است و امروز علما باید محل دشمنی‌ها، گمراهی‌ها و آسیب‌های میان مسلمانان را شناسایی کنند که متاسفانه مشکلات امروز امت اسلامی نشأت گرفته از بی‌تفاوتی به فرامین الهی است.

لطفیان تصریح کرد: تفرقه و چند دستگی و جنگ میان امت اسلامی به دلیل بی‌توجهی به اتحاد و همبستگی که دو موضوع مورد تاکید پیامبر اسلام است اتفاق افتاده است.

وی اظهار داشت: بی‌توجهی دولت‌ها به علما و عدم بهره‌گیری از این ظرفیت اسلامی تفرقه را در جوامع اسلامی افزایش داده است که ایران به عنوان نمونه وحدت میان شیعه و سنی می‌تواند الگوی تمامی کشورهای اسلامی باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: ایجاد وحدت برای همدلی مسلمانان وحدت و یکپارچگی آنان از ضروریات جهان اسلام و مهم‌ترین استراتژی برای مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی است.

لطفیان با بیان اینکه وحدت مایه رحمت و تفرقه موجب عذاب است یادآورشد: یکی از دلایل اساسی پیروزی انقلاب اسلامی و و دفاع مقدس وحدت امت اسلامی بوده است که در شرایط کنونی نیز نقش بسزایی در خنثی کردن نقشه‌های شوم بدخواهان اسلام دارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار