رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان خبر داد
رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری 331 راس دام سبک و 78 راس دام سنگین با نظارت بهداشتی کارشناسان شبکه دامپزشکی این شهرستان کشتار و بیش‌ از 15 هزار کیلوگرم گوشت سالم تولید شده است.
کد خبر: ۳۰۳۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸ 28 September 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی، محمد راه‌انجام اظهار داشت: نظارت بر تولید، توزیع و عرضه گوشت قرمز به عنوان یک فرآورده خام دامی مهم و پرمصرف توسط کارشناسان این شبکه برابر دستورالعمل‌های بهداشتی دامپزشکی و برای جلوگیری از انتقال بیماری‌ خطرناک مشترک بین انسان و دام به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است.

وی تصریح کرد: بازدید و نظارت دامپزشکی برای تضمین کیفیت، سلامت و بهداشتی بودن فرآورده‌های خام دامی انجام شده و کارشناسان دامپزشکی برابر قانون به وظیفه ذاتی خود عمل می‌کنند تا فرآورده‌های خام دامی سالم به دست‌ مصرف‌کنندگان برسد و مردم بتوانند با اطمینان کامل فرآورده‌های خام دامی را مصرف کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان با بیان اینکه در 6 ماهه نخست سال جاری 331 راس دام سبک و 78 راس دام سنگین با نظارت بهداشتی کارشناسان شبکه دامپزشکی نهبندان در کشتارگاه کشتار شده است، افزود: با ذبح بهداشتی این تعداد دام، بیش‌ از 15 هزار کیلوگرم گوشت سالم و بهداشتی تولید شده است.

راه‌انجام با اشاره به نکاتی در مورد خرید گوشت قرمز، خاطرنشان کرد: خریداران در زمان خرید گوشت قرمز به مهر دامپزشکی و نشانه‌گذاری که به صورت برچسب‌های سفید رنگ روی دو دست و دو ران دام با ذبح بهداشتی نصب شده دقت کنند.

وی از تمام شهروندان خواست نسبت به نظارت همگانی بر بهداشت عمومی توجه داشته و در صورت مشاهده موارد تخلف مراتب را به شبکه دامپزشکی نهبندان اطلاع دهند.

ضد عفونی 1200خودرو حمل دام و طیور در پست قرنطینه نهبندان

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان گفت: هدف از تدوین ضوابط اجرائی دستور‌العمل‌های قرنطینه‌ای، در حقیقت بهبود روند فعالیت‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای می‌باشد که می‌تواند نقش بسیار مهم و فعال در زمینه مبارزه و مراقبت بیماری‌های دام و طیور داشته باشد.

راه‌انجام تصریح کرد: با توجه به حساسیت استان سیستان و بلوچستان به عنوان مرکز پرخطر و در معرض خطر آلودگی، روزانه ضدعفونی خودروهایی که قصد ورود به استان خراسان جنوبی را دارند در پست قرنطینه در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک‌هزار و 200 خودرو در محل پست قرنطینه‌ای این شهرستان ضدعفونی شده‌ است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار