گزارش ویژه تابناک از سفر 2 روزه وزير بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به استان:
در سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان: 4 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه اورژانس بیمارستان شهید چمران فردوس اختصاص یافت تا اگر عملیات ساختمانی اتمام یابد اواخر آذرماه همزمان با بیمارستان رازی رسما افتتاح شود/ اختصاص ۳۶ میلیارد تومان اعتبار دستاورد سفر وزیر بهداشت به خراسان جنوبی بود / بیمارستان ولی‌عصر(عج) بیرجند یکی از اورژانس‌های شاخص کشور است
کد خبر: ۲۸۵۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰ 28 August 2016

سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان خراسان جنوبی، با بازدید از بیمارستان و اورژانس در حال ساخت شهدای قاین و مرکز بهداشتی درمانی آرین شهر و خوسف ، بازدید از بیمارستان طبس، افتتاح کلنیک های تخصصی بیمارستان بشرویه، بازدید ازبیمارستان های فردوس و سرایان و افتتاح چندین پروژه خدمات درمانی پایان یافت و عضو علمی هیات دولت با قول و وعده هایی استان محروم خراسان جنولی را به مقصد مشهد مقدس ترک کرد.

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، در چهارمين دور سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این استان، همراه با افتتاح اورژانس بیمارستان ولی عصر(عج) و مجتع رفاهي تفريحي باغ فتح در بیرجند، برای اولین بار، یک سلامتکده طب سنتی نیز در آستانه امام زادگان باقریه(ع)، مورد بهره برداری رسمی قرار گرفت. حضور دکتر هاشمی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاح این سلامتکده طب سنتی از جهت حمایت یک مقام علمی بلندپایه در دولت، حایز اهمیت فراوان و تاییدی بر ارزشمندی طب سنتی در کنار طب مدرن بود.

گزارش ویژه خبرنگاران تابناک خراسان جنوبی حاکی است: وزیر بهداشت در این سفر برای آماده سازی و بهره برداری از بیمارستان های در حال ساخت استان شامل بیمارستان رازی و مرکز شیمی درمانی مرکز استان و بیمارستان های فردوس، بشرویه و قاین تا قبل از پایان دوره خدمتی دولت تدبیر و امید به مردم استان قول مساعد داد و برای پرسنل و نیروهای بیمارستانی و بدهی های بیمه نیز خبر خوشی را اعلام کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی در قالب اوراق مالی برای پرداخت بدهی بیمه سلامت مبلغ هشت هزار میلیارد تومان را تصویب کرده که امیدواریم در آینده نزدیک بدهی پرسنل نیز ازاین محل پرداخت شود .

سلامتکده طب سنتی استان خراسان جنوبی در بیرجند افتتاح شد 

افتتاح پروژه بهسازی وتوسعه اورژانس بیمارستان ولی عصر (عج)

افتتاح پروژه بهسازی وتوسعه اورژانس بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند مهم ترین پروژه ای بود که با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسید. پروژه ای که با صرف 5/4 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات وزارت خانه در مدت سه ماه با مدیریت و تلاش جهادی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند آماده شد تا از آن به عنوان اورژانس نمونه در کشور و باقیات و صالحاتی برای دولت تدبیر وامید مورد استفاده مردم قرار گیرد.

وزیر بهداشت در مراسم افتتاح این پروژه، از آن به عنوان اورژانس نمونه در کشور یادکرد و گفت: تلاش مسئولان برای راه اندازی این اورژانس خیلی جهادی بود که رضایتمندی مردم بالاترین سرمایه برای دست اندرکاران خواهد بود .

دکتر قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه در دولت یازدهم بیش از 10 هزار تخت به بیمارستان ها تحویل شده افزود: این در حالی است که در گذشته سالانه فقط هزار تخت بیمارستانی تحویل می شده است.

سلامتکده طب سنتی استان خراسان جنوبی در بیرجند افتتاح شد 

قول مساعد وزیر برای راه اندازی بیمارستان های استان

وی اظهار امیدواری کرد تا قبل از اتمام دوره خدمتی دولت یازدهم از5 بیمارستان استان مانند بیمارستان رازی بیرجند،مرکز شیمی درمانی استان ، بیمارستان های قاین و فردوس بهره برداری به عمل آید و خود توفیق یابد که در این افتتاحیه ها حضور یابد .

دكتر قاضي زاده هاشمي همچنین به راه اندازی 21 پایگاه اورژانس هوایی در کشور با همکاری نیروی انتظامی و هلال احمر اشاره و اعلام کرد: این تعداد در آینده ای نزدیک به 45 پایگاه افزایش خواهد یافت .

افتتاح مجتمع رفاهي تفريحي باغ فتح و نشست صمیمی با اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در محل باغ فتح آخرین برنامه روز اول وزير بهداشت ،درمان و آموزش پزشكي در خراسان جنوبی بود .

برنامه های دومین روز سفر

دومین روز حضور وزیر بهداشت در خراسان جنوبی نیز به ديدار با نماینده ولی فقیه در استان و بازدید از بیمارستان در حال ساخت خوسف، بیمارستان طبس، بهره برداری از کلنیک های تخصصی بیمارستان بشرویه، بازدید از بیمارستان و اورژانس در حال ساخت فردوس و بازدید از بیمارستان امام علی(ع) سرایان گذشت. بازدید وزیر از بیمارستان 32 تختخوابی خوسف نیز از جمله برنامه های دومین روز سفر به استان بود. بازدیدی که بنا به درخواست نماینده مردم بیرجند درمیان وخوسف در مجلس شورای اسلامی برای کمک به تأمين رديف بودجه و اعتبار لازم نسبت به تكميل و تجهيز این بیمارستان انجام گرفت و موافقت کتبی وزیر را در پی داشت.

بازدید از بیمارستان 120 تختخوابی شهید سید مصطفی خمینی و همچنین از محل پیشنهادی برای احداث دانشکده علوم پزشکی و دانشکده پرستاری طبس از دیگر برنامه های وزیر بود.

بهره برداری از کلنیک های تخصصی بیمارستان بشرویه با اعتبار 4 میلیارد و100 میلیون ریال، بازدید از ساختمان اداری شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان شفای این شهرستان و حضور در جمع کارکنان و عیادت از بیماران بستری در بیمارستان و بازدید از ساختمان نیمه تمام بیمارستان جدید بشرویه که عملیات اجرایی آن ازسال 91 آغاز و تاکنون برای ساختش 35 میلیارد ریال هزینه شده و قرار است در سال آینده به بهره برداری برسد از دیگر برنامه های حضور وزیر بهداشت دراین شهرستان بود .

در ادامه وزیر بهداشت با حضور در شهرستان فردوس از بیمارستان شهید چمران و اورژانس در حال ساخت این مرکز بهداشتی درمانی و همچنین بیمارستان در حال ساخت 124 تختخوابی این شهرستان بازدید و اظهار امیدواری کرد با توجه به پیشرفت 90 درصدی این بیمارستان تا دهه فجر سال جاری به بهره برداری برسد .

دیدار از بیمارستان امام علی (ع) سرایان

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در ادامه سفر به استان، از بیمارستان امام علی (ع) سرایان نیز دیدن کرد و با دریافت گزارش مشکلات فراوان مردم منطقه در حوزه دهان ودندان و عدم حمایت بیمه ها، از رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خواست رشته بهداشت یار دهان و دندان را در یکی از شهرستان های استان پیگیری و راه اندازی کنند .

دکتر قاضی زاده هاشمی به کمبود تخت و تجهیزات در بیمارستان سرایان اشاره کرد و گفت: بیمارستان های شهرهای مجاور مانند آیسک نیز با مشکل کمبود تخت و تجهیزات مواجه هستند که بخشی از این کمبودها با همکاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و بخشی نیز توسط وزارتخانه تامین خواهد شد.

 سلامتکده طب سنتی استان خراسان جنوبی در بیرجند افتتاح شد

افزایش 2 برابری تخت های اورژانس ولی عصر

قائم مقام وزير و رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در جریان دیدار وزیر از قاین گفت: بخش اورژانس بیمارستان قاین با توجه به توسعه تخت های بیمارستان از 64 تخت به 120 تخت مصوب و افزایش رشته های تخصصی از 5 به 11 رشته (با توجه به افزایش جمعیت شهرستان و نیز پیش بینی افق 1404)، دیگر تکافوی نیازهای مراجعان را نداشت، لذا دانشگاه به همت و همکاری مقام های محلی طرح ساخت و توسعه اورژانس قاین را به مساحت دو هزار و 225 متر مربع ارائه و اجرا کرد.

دکتر قائمی افزود: با اجرای این طرح تخت های اورژانس از 16 به 29 تخت افزایش خواهد یافت و فضای فیزیکی اورژانس بیمارستان ولی عصر (عج) نیز از 1100 به 1800 متر مربع توسعه خواهد یافت. وی افزود: در مرحله اول ساماندهی این اورژانس در لیست وزارت بهداشت نبود که با پیگیری های صورت گرفته و با تخصیص 5/4 میلیارد تومان اعتبار از محل وزارت خانه به شرط اینکه در کوتاه ترین زمان اورژانس آماده سازی شود، موافقت شد .

دکتر قائمی با قدردانی از تلاش همکارانش در دانشگاه علوم پزشکی به ویژه دکتر دلخروشان به افزایش تعداد تخت های اورژانس از 36 به 63 تخت در این پروژه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر طرح توسعه و بهسازی در بخش های اطفال، بخش تحت نظر، مراقبت های ویژه، واحد تریاژ، بخش تزریقات و بخش سرپایی انجام شده است.

اختصاص اعتبار ۳۶ میلیارد تومانی دستاورد سفر وزیر بهداشت به خراسان جنوبی

قائم مقام وزير و رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در تشریح دستاوردهای سفر وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به استان خراسان جنوبی از اختصاص اعتبار ۳۶ میلیارد تومانی به استان خبر داد و گفت: چیزی که برای ما مهم بود لبخند رضایت وزیر بهداشت از سرعت عمل و نحوه کاربرای توسعه و بهسازی اورژانس ولی عصر(عج) بود که تاکید کردند باید مورد الگوبرداری سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور قرار گیرد.

وی با اشاره به ابزار خرسندی و رضایت مقام عالی وزارت از هماهنگی و همدلی هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، افزود: این هماهنگی و همراهی می‌تواند گام موثری برای پیشرفت حوزه سلامت در خراسان جنوبی باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه پروژه بهسازی و بهبود فضای فیزیکی اورژانس بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند از اوایل خردادماه امسال آغاز شد، گفت: خوشبختانه این طرح در مدت 3 ماه به بهترین شکل اجرا و نوسازی شده است.

دكتر قائمی با اشاره به اینکه برای این پروژه 4 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده، تصریح کرد: کلیه اعتبارات مورد نیاز اورژانس از اعتبارات معاونت درمان وزارت بهداشت تامین و پرداخت شد و از بودجه دانشگاه ریالی در این خصوص هزینه نشده است.

به گفته وی همچنین برای تجهیز مجتمع رفاهی سلامت (باغ فتح) نیز 2 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار از بودجه معاونت توسعه وزارت بهداشت اختصاص یافت و این پروژه برای رفاه عموم مردم استان بخصوص پرسنل دانشگاه علوم پزشکی است که با حضور مقام عالی وزارت در هفته دولت افتتاح شد.

15 میلیارد تومان به بیمارستان رازی بیرجند اختصاص یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به دیگر دستاوردهای سفر وزیر بهداشت برای خراسان جنوبی نیز اشاره کرد و گفت: برای اتمام پروژه اورژانس قائن با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد یک میلیارد و 500 میلیون تومان اختصاص یافت و امیدواریم تا پایان امسال این پروژه به بهره برداری برسد.

دكتر قائمی با بیان اینکه وزیر بهداشت در بازدید از بیمارستان رازی بیرجند از نزدیک در جریان روند تجهیز این مرکز بهداشتی درمانی قرار گرفت ،افزود: برای تکمیل این پروژه نیز 15 میلیارد تومان اعتبار اختصاص می‌یابد تا ساختمان و الحاقیات آن تا اواخر آذرماه یا اوایل دیماه به اتمام برسد.

افزایش دو برابری تخت های ICU نوزادان بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اختصاص 3 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز بخش ICU نوزادان بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند را از دیگر دستاوردهای این سفر دانست و گفت: در همین راستا تعداد تخت های این بخش تا پایان امسال به دو برابر افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: وزیر بهداشت همچنین 3 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیزات غیرسرمایه ای بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند را مصوب کرد.

دكتر قائمی با بیان اینکه در سفر وزیر بهداشت چارت مرکز رادیوتراپی نیز تصویب شد گفت: ایشان قول دادند این مرکز به صورت هیات امنایی و با کمک دانشگاه علوم پزشکی اداره شود. همچنین در این سفر یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای ساخت فضاهای آموزشی برای دانشگاه موافقت شد.

اختصاص ۴ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه اورژانس بیمارستان شهید چمران فردوس

وی با اشاره به بازدید وزیر از بیمارستان فردوس، گفت: مقام عالی وزارت بهداشت بر راه اندازی سریعتر بیمارستان جدید و فعال ماندن بیمارستان قدیم این شهرستان تاکید داشتند و همچنین در این سفر 4 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه اورژانس بیمارستان شهید چمران فردوس اختصاص یافت تا اگر عملیات ساختمانی اتمام یابد اواخر آذرماه همزمان با بیمارستان رازی رسما افتتاح شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: البته برای اختصاص نیرو به بیمارستان فردوس مشکلاتی وجود دارد که در نهایت آغاز بکار بیمارستان سال 96 خواهد بود.

تکمیل بیمارستان ٣٢ تختخوابی خوسف به عنوان مرکز درمان زخم بستر

دكتر قائمی به بازدید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور از پروژه احداث بیمارستان ٣٢ تختخوابی شهرستان خوسف نیز اشاره کرد و گفت: مقام عالی وزارت بهداشت موافق ساخت این بیمارستان در خوسف نبودند اما با اختصاص 8 میلیارد تومان اعتبار به این پرروژه تاکید داشتند ساختمان باید به عنوان مرکز درمان زخم بستر تکمیل شود.

وی افزود: وزیر بهداشت در سفر به خراسان جنوبی همچنین دستور تامین 20 دستگاه آمبولانس برای تجهیز ناوگان مرکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و 15 دستگاه دیالیز برای بیمارستان علی بن ابی طالب (ع)سربیشه، بیمارستان خاتم الانبیا(ص) درمیان، بخش icu بیمارستان امام رضا (ع) و بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند و بیمارستان کوثر حاجی‌آباد را صادر کرد که در حال پیگری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در پایان با بیان اینکه امسال ۱۱۷ نیرو متخصص برای استان درخواست شده گفت: ۲۳ شهریورماه زمان توزیع نیروها است که باید برای جذب بیشتر متخصصین به استان پیگیری های لازم شود انجام شود.

این گزارش حاکی است : معاون پرستاری وزارت بهداشت (محمد میرزابیگی) نیز در جریان سفر وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به خراسان جنوبی از شهرستان درمیان، زیرکوه و سربیشه بازدید کرد.

سفر دو روزه وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به خراسان جنوبي با این امید در میان مردم استان به پايان رسيد كه در آينده نزديك شاهد پيشرفت و توسعه در حوزه بهداشت و درمان در استان باشیم. / گزارش از: مهدی کاظمی فرد

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار