رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در تشریح دستاوردهای سفر وزیر بهداشت به استان خراسان جنوبی از اختصاص اعتبار ۳۶ میلیارد تومانی به استان خبر داد.
کد خبر: ۲۸۵۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳ 27 August 2016
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، کاظم قائمی امروز (6 شهریور) در نشست خبری با موضوع تشریح نتایج سفر مقام عالی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به استان خراسان جنوبی، اظهار کرد: چیزی که برای ما مهم بود لبخند رضایت وزیر بهداشت از سرعت عمل و نحوه کاربرای توسعه و بهسازی اورژانس ولی عصر(عج) بود و تاکید کردند باید مورد الگوبرداری سایر دانشگاه‌ها علوم پزشکی کشور قرار گیرد.

 وی با اشاره به ابزار خرسندی و رضایت مقام عالی وزارت بهداشت از هماهنگی و همدلی هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، افزود: این هماهنگی و همراهی می‌تواند گام موثری برای پیشرفت حوزه سلامت در خراسان جنوبی باشد.

 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه پروژه بهسازی و بهبود فضای فیزیکی اورژانس بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند از اوایل خردادماه امسال آغاز شد، گفت: خوشبختانه این طرح در مدت 3 ماه به بهترین شکل اجرا و نوسازی شده است.

 
قائمی با اشاره به اینکه برای این پروژه 4 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده، تصریح کرد: کلیه اعتبارات مورد نیاز اورژانس از اعتبارات معاونت درمان وزارت بهداشت تامین و پرداخت شد و از بودجه دانشگاه ریالی در این خصوص هزینه نشده است.

 
به گفته وی همچنین برای تجهیز مجتمع رفاهی سلامت (باغ فتح) نیز 2 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار از بودجه معاونت توسعه وزارت بهداشت اختصاص یافت و این پروژه برای رفاه عموم مردم استان بخصوص پرسنل دانشگاه علوم پزشکی است که با حضور مقام عالی وزارت در هفته دولت افتتاح شد.

 
۱۵ میلیارد تومان به بیمارستان رازی بیرجند اختصاص یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به دستاوردهای سفر وزیر بهداشت برای خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: برای اتمام پروژه اورژانس قائن با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد یک میلیارد و 500 میلیون تومان اختصاص یافت و امیدواریم تا پایان امسال این پروژه به بهره برداری برسد.

 
قائمی با بیان اینکه وزیر بهداشت در بازدید از بیمارستان رازی بیرجند از نزدیک در جریان روند تجهیز این مرکز بهداشتی درمانی قرار گرفت ،افزود: برای تکمیل این پروژه نیز 15 میلیارد تومان اعتبار اختصاص می‌یابد تا ساختمان و الحاقیات آن تا اواخر آذرماه یا اوایل دیماه به اتمام برسد.

 
تخت های بخش ICU نوزادان بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند به دو برابر افزایش می یابد

وی اختصاص 3 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز بخش ICU نوزادان بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند را از دیگر دستاوردهای این سفر دانست و گفت: در همین راستا تعداد تخت های این بخش تا پایان امسال به دو برابر افزایش خواهد یافت.

 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: وزیر بهداشت همچنین 3 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیزات غیرسرمایه ای بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند را نیز مصوب کرد.

 
قائمی با بیان اینکه در سفر وزیر بهداشت چارت مرکز رادیوتراپی تصویب شد و قول دادند این مرکز به صورت هیات امنایی و با کمک دانشگاه علوم پزشکی اداره شود، عنوان کرد: همچنین در این سفر یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای ساخت فضاهای آموزشی برای دانشگاه موافقت شد.

 
اختصاص ۴ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه اورژانس بیمارستان شهید چمران فردوس

وی با اشاره به بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان فردوس، گفت: مقام عالی وزارت بهداشت بر راه اندازی سریعتر بیمارستان جدید و فعال ماندن بیمارستان قدیم این شهرستان تاکید داشتند و همچنین در این سفر 4 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه اورژانس بیمارستان شهید چمران فردوس اختصاص یافت تا اگر عملیات ساختمانی اتمام یابد اواخر آذرماه همزمان با بیمارستان رازی افتتاح رسمی شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: البته برای اختصاص نیرو به بیمارستان فردوس مشکلاتی وجود دارد که در نهایت آغاز بکار بیمارستان سال 96 خواهد بود.

 
بیمارستان ٣٢ تختخوابی خوسف به عنوان مرکز درمان بستر با اختصاص ۸ میلیارد تومان تکمیل می‌شود

قائمی به بازدید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور از پروژه احداث بیمارستان ٣٢ تختخوابی شهرستان خوسف اشاره کرد و گفت: مقام عالی وزارت بهداشت موافق ساخت این بیمارستان در خوسف نبودند اما با اختصاص 8 میلیارد تومان اعتبار به این پرروژه تاکید داشتند ساختمان باید به عنوان مرکز درمان بستر تکمیل شود.
 
وی افزود: وزیر بهداشت در سفر به خراسان جنوبی دستور تامین 20 دستگاه آمبولانس برای تجهیز ناوگان مرکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و 15 دستگاه دیالیز برای بیمارستان علی بن ابی طالب (ع)سربیشه، بیمارستان خاتم الانبیا(ص) درمیان، بخش icu بیمارستان امام رضا (ع) و بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند و بیمارستان کوثر حاجی‌آباد را صادر کرد که در حال پیگری است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در پایان با بیان اینکه امسال ۱۱۷ نیرو متخصص برای استان درخواست شده که ۲۳ شهریورماه زمان توزیع نیروها است که باید برای جذب بیشتر متخصصین به استان پیگیری شود، یادآور شد: معاون پرستاری وزارت بهداشت (محمد میرزابیگی) در جریان سفر وزیر بهداشتف درمان و آموزش پزشکی به خراسان جنوبی از شهرستان درمیان، زیرکوه و سربیشه بازدید کرد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار