معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از تشدید نظارت بر واحدهای اقامتی این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۶۴۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷ 23 July 2016
به گزارش تابناك رضوي، سید جواد موسوی با اعلام اين خبر، گفت: این طرح با همکاری اتحادیه واحد های اقامتی استان با هدف ارتقای خدمات به مسافران تابستانی و افزایش نظارت و رسیدگی به روند ارائه خدمات اجرا می شود.

وی افزود: از ابتدای تابستان امسال تاکنون در پی 741 بازدید نظارتی از واحدهای اقامتی استان، 199مورد تذکر و اخطار برای این واحدها صادر شده است.

وی اظهار کرد: در اجرای این طرح 65 بازرس مشترک با اتحادیه های واحدهای اقامتی، نظارت بر واحدهای مزبور را انجام می دهند.

موسوی گفت: میانگین اقامت در واحدهای اقامتی این استان طی تیر ماه امسال بیش از 60 درصد بوده است که در این راستا 56 درصد ظرفیت هتلها، 55 درصد ظرفیت هتل آپارتمانها و 70 درصد ظرفیت مهمانپذیرهای استان تکمیل شده است.

وی افزود: همچنین درصد تکمیل ظرفیت خانه های مسافر در این مدت 72 درصد، کمپ اقامتی 27 درصد، مدارس آماده سازی شده 12 درصد و مهمانسراهای دولتی 28درصد بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان اقامت با 21 درصد متعلق به هتل ها می باشد، اظهار کرد: در مجموع دو میلیون و 756 هزار و 131 نفر اقامت در تیر ماه ثبت شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: مهمانپذیرها با 18 درصد رتبه بعدی در میزان اقامت مسافران در مشهد را داشته اند.

هم اکنون بیش از هزار واحد اقامتی دائمی شامل هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر با ظرفیت بیش از 100 هزار نفر شب در این استان فعالیت دارد.

خراسان رضوی با 1700 واحد تاسیسات گردشگری رتبه اول را در کشور داراست.

منبع: ايرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار