رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۲۷ پروژه بازآفرینی شهری طی چهار سال گذشته برای شهرداری بیرجند تعریف شد و ۲۳ پروژه هم برای چهار سال آینده پیشنهاد شده است.
کد خبر: ۱۰۹۴۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲ 26 February 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، علیرضا الله‌پور روز یکشنبه در نشست ستاد بازآفرینی پایدار شهرستان بیرجند که در فرمانداری برگزار شد گفت: اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری در پایان سال ابلاغ می‌شود که به محض ابلاغ اعتبارات، انتظار می‌رود تا فروردین سال آینده بتوان پروژه‌های بازآفرینی را تعیین تکلیف کرد.

وی افزود: امسال ۲ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رئیس جمهور به موضوع بازآفرینی شهری استان اختصاص یافته اما هنوز موافقت‌نامه این اعتبار ابلاغ نشده است.

رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: احداث پارک، پل، آسفالت معابر، بهسازی بازار و فرهنگسرای آفتاب از جمله پروژه‌های شهرداری بیرجند برای بازآفرینی شهری است.

شهردار بیرجند هم در این نشست گفت: یکی از سیاست‌های ابلاغی دولت ضوابط تشویقی نوسازی محلات و بافت‌های ناکارآمد شهری است که مهر امسال مصوب و نیمه دی ابلاغ شد و مشوق‌های خوبی در نظر گرفته شده است.

مهدی بهترین اظهار داشت: سیاست‌های قبلی در راستای بازآفرینی شهری موفقیت‌آمیز نبوده یا با شکست مواجه شده لذا چاره‌ای جز دخیل کردن مردم در نوسازی و بازسازی بافت‌های ناکارآمد نداریم.

وی افزود: سیاست‌های تشویقی که از سوی دولت سیزدهم اعلام شده بسیار می‌تواند کارساز باشد و بیش از ۹۰ درصد آن برعهده شهرداری‌ها است.

شهردار بیرجند با تاکید بر عزم شورای شهر و شهرداری برای تحقق این سیاست‌ها گفت: اعطای حداقل ۲ طبقه تشویقی به تراکم مجاز طرح مصوب فرصت بسیار خوبی است که دولت برای محلات هدف بازآفرینی شهری در نظر گرفته است.

وی افزود: امکان تغییر کاربری طبقه همکف به کاربری‌های انتفاعی مشروط به تامین ورودی مستقل هم یک امتیاز بسیار ویژه است.

بهترین، امکان تخصیص ۲۰ درصد از فضای باز به منظور تامین پارکینگ‌های مورد نیاز را از دیگر مشوق‌ها برای ساخت و ساز در بافت فرسوده برشمرد و گفت : امید است این سیاست‌های تشویقی به خوبی برای مردم بیان شود تا بتوان در راستای نوسازی بافت فرسوده قدم برداریم.

وی تصریح کرد: فضاهای نیمه‌تمام شهرداری نیز در بافت‌های فرسوده دارد که انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی در تکمیل این پروژه‌ها همکاری کنند.

بیش از هزار و هفت هکتار مجموع مساحت محلات هدف بازآفرینی در شهرهای بیرجند، قاین، نهبندان، بشرویه، فردوس، خوسف و سرایان است که کل جمعیت آنها ۳۲۸ هزار و ۸۹۵ نفر برآورده شده و ۱۱۰ هزار نفر در محلات هدف ساکن هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار