مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی گفت: با اجرای طرح‌های اشتغالزایی در ۱۱ شهرستان استان زمینه اشتغال بیش از سه هزار نفر در سال جاری فراهم شده است.
کد خبر: ۱۰۹۴۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶ 26 February 2023

سید مجتبی موسوی‌ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال سه هزار و ۵۰ طرح اشتغال اجتماع‌محور با پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در استان خراسان جنوبی اجرا شد.

وی بیان کرد: توانمندسازی اقتصادی، توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی از محورهای اصلی فعالیت این نهاد به ویژه در مناطق کم‌برخوردار است و در خراسان جنوبی تاکنون ۱۰ هزار و ۱۹۳ طرح اشتغالزایی با سرمایه‌گذاری بیش از هزار و ۹۳۶ میلیارد تومان توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اجرا شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی گفت: از این تعداد، ۱۲ طرح بنگاه‌محور با ظرفیت اشتغال ۱۱ هزار و ۲۸۰ نفر و مجموع سرمایه‌گذاری ۲۰۵ میلیارد تومان، ۱۰ هزار و ۱۵۷ طرح اجتماع‌محور سحاب با ظرفیت اشتغال ۳۰ هزار و ۴۷۱ نفر و مجموع سرمایه‌گذاری هزار و ۳۱۹ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: همچنین ۲۳ طرح تسهیلات‌محور با ظرفیت اشتغال ۸۶۹ نفر و سرمایه‌گذاری ۴۱۱ میلیارد تومان و یک طرح مشارکت مدنی با ظرفیت اشتغال پنج نفر و سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون تومان اجرا شد.

موسوی‌ گفت: پایدارسازی اشتغال ایجاد شده در سال‌های گذشته با حمایت از طرح‌های اقتصادی مشارکتی، ایجاد و تکمیل زنجیره تولید طرح‌های اشتغالزایی اجتماع‌محور از طریق شبکه مجریان و تسهیلگران و کمک به توسعه و تقویت بازاریابی و فروش محصولات طرح‌های اشتغالزایی اجرا شده توسط این ستاد دنبال می‌شود.

وی اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از ابتدای فعالیت خود در امور زیربنایی و عمرانی نیز ۵۷۶ طرح را با سرمایه‌گذاری ۸۲ میلیارد تومان در استان خراسان جنوبی اجرا کرده‌ که شامل ۷۴ مدرسه، ۲۲ مسجد، ۳۱۸ واحد مسکن محرومان، ۱۶۲ پروژه عمرانی دیگر شامل تکمیل بیمارستان، حوزه علمیه، آبرسانی، احداث حسینیه، راه، کتابخانه، زمین چمن و سالن ورزشی است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی افزود: اجرای طرح توسعه نهبندان در سال جاری نیز به عنوان سومین سال پیاپی توسط این نهاد دنبال می‌شود و امسال در زمینه ارتقای زیرساخت‌های شهرستان نهبندان ۵۰ میلیارد تومان مشارکت خواهیم داشت.

وی گفت: در حال حاضر ۱۲۵ طرح عمرانی و زیربنایی در این استان با مشارکت بنیاد برکت و اعتبار ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در دست اجراست که هدفگذاری شده این طرح‌ها تا پایان سال آینده تکمیل شود.

موسوی از اجرای پویش دلگرمی احسان در اسفند امسال نیز خبر داد و گفت: بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در راستای رسالت اجتماعی و ماموریت‌های خود با توجه به فصل زمستان و کاهش دمای هوا به منظور حمایت از خانواده‌های کم‌برخوردار استان نسبت به اهدای وسایل گرمایشی اقدام می‌کند.

وی افزود: در این پویش دلگرمی که با همت بنیاد احسان و مشارکت گروه‌های جهادی همکار صورت می‌گیرد تعداد ۱۲۰ دستگاه بخاری گازی به ارزش بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان در مناطق هدف و کم‌برخوردار در حال توزیع است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار