بیرجند- استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد که سرمایه گذاری با استفاده از اطلاعات موجود در اطلس سرمایه گذاری، ریل گذاری منطقی برای سرمایه گذاری در خراسان جنوبی است.
کد خبر: ۱۰۹۴۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۳ 26 February 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، جواد قناعت شنبه شب در مراسم رونمایی از اطلس سرمایه گذاری استان با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: اقدام برای تهیه اطلس سرمایه گذاری خراسان جنوبی در واقع ریل گذاری منطقی برای سرمایه گذاری در استان است.

وی با بیان اینکه یکی از موضوع‌های که خلأ آن در گذشته در استان احساس می‌شد، نبود اطلس سرمایه گذاری بود که با تهیه آن چشم اندازی از فرصت‌های سرمایه گذاری در خراسان جنوبی را در پیش رو داریم که از این طریق تحلیلی از وضعیت موجود ارائه می‌شود.

به گفته وی یکی از مزایای مهم انجام این کار آن است که مدیران دستگاه‌های اجرایی به جای جزیره‌ای کار کردن، به کار تیمی روی آورده‌اند.

وی با اشاره به اینکه باید محور کار در سرمایه گذاری، اطلس سرمایه گذاری استان باشد، افزود: باید به طور مستمر اطلاعات موجود در اطلس سرمایه گذاری خراسان جنوبی به روز رسانی شود.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید کاری کنیم که اعتماد سرمایه گذاران را به دست آوریم، ادامه داد: باید به بهره‌گیری از اطلس سرمایه گذاری امنیت سرمایه گذاری در خراسان جنوبی حاکم شود.

به گفته قناعت در همه شهرستان‌های استان باید ملاک اصلی برای سرمایه گذاری، اطلس سرمایه گذاری باشد نه اینکه سرمایه گذاری بر مبنای توصیه‌های دیگران انجام شود.

وی تاکید کرد: اطلس سرمایه گذاری باید مرجع اصلی در عمل به درخواست‌ها برای سرمایه گذاری در نقاط مختلف خراسان جنوبی باشد.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای ذخایر بسیار معدنی، ظرفیت‌های کشاورزی و گردشگری است، افزود: در گذشته به خوبی از این ظرفیت‌ها به خوبی در استان استفاده نکرده‌ایم.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: در دولت سیزدهم فضای مناسب برای استفاده از این ظرفیت‌ها فراهم شده است که در این راستا هشت هزار میلیارد تومان برای اجرای خط انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان اختصاص یافته است.

قناعت با اشاره به کلنگ زنی کارخانه تولید آجر نسوز و تصفیه خانه قاین برای استفاده از پساب آن در کارخانه فولاد قاین افزود: باید از وزیر اقتصاد و دارای برای رونمایی از اطلس سرمایه گذاری استان یا رونمایی از همه اطلس‌های استان‌های کشور در خراسان جنوبی دعوت شود.

وی با تاکید بر این نکته که با همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی باید اطلاعات اطلس سرمایه گذاری استان با توجه به تغییر شرایط به روز شود.

وی اظهار امیدواری کرد که سرمایه گذاران با تهیه اطلس سرمایه گذاری از انجام این کار در خراسان جنوبی استقبال کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار