نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: مقام والای جهادی در اختیار زنان قرار گرفته لذا کاری که براساس تربیت دینی انجام می‌دهند از ثواب جهاد برخوردار است.
کد خبر: ۱۰۹۱۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹ 06 February 2023

 

امام جمعه بیرجند: مقام والای جهاد تربیت در اختیار زنان استبه گزارش تابناک خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در دیدار مشاوران حوزه بانوان و خانواده دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی افزود: خلقت عالم و آدم براساس حکم خداوند حکیم انجام شده لذا همه عناصر خلقت در جای خود به بهترین وجه ممکن قرار گرفته‌اند که در نظام تشریع نیز همان گونه است.

وی اظهار داشت: به دلیل شرایط نامساعد دنیا که قرن‌ها، نظام سلطه به فرهنگ مردم و جامعه بشری آسیب‌های زیادی وارد کرده، از ۴۰۰ سال قبل هم زمینه استبداد داخلی به وجود آمد و امروز به استعمارگران خارجی تبدیل شده‌اند، آسیب‌ها زیادتر شده است.

امام جمعه بیرجند گفت: ما در یک شرایط آخرالزمانی به سر می‌بریم که مفاهیم فرهنگی در جایگاه انسان مطرح است و بسیار هم آسیب‌ دیده به هر حال نظام تکوین و تشریع مخلوقات به خلقت خداوند است.

وی گفت: جایگاه زن در نظام تکوین جایگاه ویژه‌ای است زیرا بیشترین سهم را در ایجاد و توسعه آنچه دارد که انسان اشرف مخلوقات نامیده می‌شود زیرا این مهم به صورت خلق الساعه نیست بلکه باید پرورش داده شود لذا سهم عظیمی از این جایگاه مربوط به جامعه زنان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه نقش مادر از جنبه وراثتی نقش ویژه و سرنوشت‌ساز برای نسل‌های آینده است اظهار داشت: در نقش تعلیمی و تربیتی زنان، اولین معلم برای همه زن است و خداوند زن را با قلبی که انعکاس دهنده رحمت الهی بوده، آفریده است.

وی یادآور شد: در تحمل همه مشکلات و سختی‌ها، مهر مادر مثال‌زدنی است و او می‌تواند با حوصله نسلی را تربیت کند و مردان بزرگ تربیت شده زنان بزرگ هستند اینجاست که در مسائل تشریعی که همان برنامه اجرایی است خالق عالم به گونه‌ای آن را تنظیم کرده که زن و مرد مکمل یکدیگرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در مسائل ازدواج اصل بر تشکیل خانواده برای همه افراد است که لوازم آن برای مرد، کسب‌ روزی حلال و اداره کردن همسر و تامین مایحتاج زندگی است.

وی با اشاره به نقش مادران در تربیت فرزندان افزود: مادران شخصیتی‌هایی همچون امام راحل را تربیت می‌کنند که جهان را نجات می‌دهند و نیز خداوند حضرت فاطمه زهرا (س) را به عنوان کوثر خلق می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: زنان مومن در طول تاریخ می‌توانند فرهنگ‌سازی را در مسئولیت خانه‌داری و تربیت نسل‌های بعدی به جریان درآورند و بعد از مقام معصومین (ع) همه بزرگان چه آنها که از نسل حضرت زهرا (س) هستند و چه افرادی که از این نسل نیستند هویت‌شان از مکتب اسلام شکل گرفته و فرزند این مکتب هستند.

وی بیان کرد: خداوند در قرآن کریم برای اهل ایمان در طول تاریخ، یک زن را به عنوان اسوه نشان می‌دهد که اگر همه اینها را کنار بگذاریم می‌بینیم دشمنان چه آسیب‌هایی به اسلام وارد کردند و بشر را به چه ذلتی کشاندند.

امام جمعه بیرجند گفت: امیدواریم به برکت انقلاب اسلامی و توجه به جایگاه زن و حضرت فاطمه زهرا (س)، زندگی اسلامی به معنای واقعی در جامعه دیده شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی هم در این دیدار ضمن گرامیداشت دهه فجر و ایام ماه رجب گفت: مساله اشتغال و فروش تولیدات بانوان و نیز ایجاد فضای اختصاصی برای نشاط همواره از دغدغه‌های بانوان استان بوده است.

فرشته اسدزاده افزود: در این راستا ایجاد پارک‌های بانوان و بازارچه صنایع دستی برای این قشر در دستور کار قرار گرفت و در سفر دوم رئیس جمهور با تلاش استاندار، ۲ مصوبه به این کار اختصاص یافت.

وی گفت: در این زمینه اعتباری برای توسعه و تجهیز پارک‌های بانوان در شهرستان‌ها و نیز تجهیز و توسعه بازارچه ویژه صنایع دستی و مشاغل خانگی بانوان استان در نظر گرفته شد که امیدواریم با تخصیص این اعتبارات گامی در تحقق آن برداشته شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با اشاره به برنامه‌های دهه فجر در حوزه بانوان گفت: علیرغم تصورات باطل دشمنان، ما چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم و اگر قرار است ایران اسلامی با جوانی جمعیت مقتدر شود، تلاش می‌کنیم برنامه‌های آن به خوبی تحقق یابد.

وی با بیان اینکه پیوست فرهنگی در مباحث حوزه بانوان استان با جدیت دیده شده است افزود: حضور پررنگ در کنار مزار شهدا، اعتکاف، جشن تکلیف، اردوهای مذهبی و کارگاه آموزش حوزه عفاف و حجاب در دستور کار حوزه بانوان قرار گرفته است.

اسدزاده اظهار داشت: ما به این باور رسیده‌ایم که زبان هنر برای انتقال مفاهیم ارزشی انقلاب اسلامی بسیار زبان گویایی است لذا در دهه فجر آیین‌های شعر و ادبی و تجلیل از تعدادی از بانوان محجبه صنوف پیش‌بینی شده است.

ششمین روز دهه فجر امسال "انقلاب اسلامی؛ زنان و خانواده، تربیت نسل انقلابی" نام دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار