استاندار خراسان جنوبی:
بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: بعد از پشت سرگذاشتن شرایط فعلی، اجرای خط انتقال گاز از زابل به خراسان جنوبی در اولویت شرکت ملی گاز ایران قرار گیرد.
کد خبر: ۱۰۸۷۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷ 14 January 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، جواد قناعت با حضور در شرکت گاز خراسان جنوبی و مرکز مدیریت بحران این شرکت ضمن بررسی وضعیت توزیع و مدیریت مصرف گاز در استان با مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تماس تلفنی گرفت.

وی در این تماس تلفنی بر ضرورت پایداری شبکه‌های گاز استان تاکید کرد و افزود: اجرای خط انتقال گاز از زابل به خراسان جنوبی، اقدام زیربنایی در مدیریت هرچه بهتر بحران‌های مختلف برای خراسان جنوبی است که با اجرای این خط علاوه بر شمال استان از جنوب هم از گاز تغذیه شویم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: پس از پشت سر گذاشتن شرایط کنونی و سرمای شدید هوا، باید اجرای این خط انتقال گاز در اولویت برنامه‌های شرکت ملی گاز ایران قرار گیرد.

به گفته وی باید مصرف گاز در همه استان‌های کشور مدیریت شود تا استان‌های انتهای خط گازرسانی مانند خراسان جنوبی دچار مشکل نشوند.

قناعت بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف انرژی گاز برای عبور از شرایط بحرانی برودت هوا تاکید کرد و ادامه داد: در خراسان جنوبی آمادگی لازم برای مدیریت توزیع گاز با همراهی مردم در زمینه مصرف انرژی را داریم.

وی تاکید کرد: توصیه ما به مردم این است که در مصرف گاز دقت داشته باشند و صرفه‌جویی کنند تا با افت فشار یا قطعی گاز، مشکلی برای هیچکدام از هموطنان در کشور پیش نیاید.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران هم در این تماس تلفنی برای اجرای خط اتصال از سه راهی دشتک زابل به خراسان جنوبی قول مساعد داد و افزود: فردا برای پایداری شبکه‌های گاز شرق و شمال شرق کشور جلسه فوق‌العاده برگزار خواهد شد.

مجید چگینی افزود: با ورود سامانه جدید بارشی و استمرار سرمای هوا در هفته پیش رو لازم است همه استان‌ها مدیریت لازم را در مصرف انجام دهند.

منبع/استانداری خراسان جنوبی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار