دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: ۱۵۱ قاضی در سراسر استان به مناسبت سالگرد شهادت سردار دل‌ها با زندانیان دیدار می‌کنند تا مشکلات آنان بررسی و رفع شود.
کد خبر: ۱۰۸۵۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶ 03 January 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام علی نسایی زهان در این باره افزود: خدمت جهادی همراه با اخلاص از ویژگی‌های بارز شهید سلیمانی است که باید سرلوحه کار همه مسوولان در رده‌های مختلف باشد.

وی گفت: همچنین با دستور رئیس قوه قضاییه مقرر شد در هر استان به عدد عمر با برکت سردار سلیمانی، حداقل ۶۳ زندانی واجد شرایط از نعمت آزادی بهره‌مند شوند که این عدد در خراسان جنوبی ۸۷ نفر بود.

دادستان بیرجند اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور و سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، ۸۷ نفر از زندانیان واجد شرایط که جرایم سبک داشتند، جزای نقدی را پرداخت کرده و تشخیص این بوده که دیگر مرتکب جرم نمی‌شوند روز گذشته در استان آزاد شدند.

وی با بیان اینکه زندانیان آزاد شده هیچ کدام جرم سرقت نداشتند افزود: همچنین به این مناسبت ۲۰۰ سبد غذایی هر سبد به ارزش یک میلیون تومان به خانواده‌های زندانیان نیازمند استان اهدا شد.

حجت‌الاسلام نسایی زهان با اشاره به اجرای طرح نذر هشتم در خراسان جنوبی گفت: در قالب این طرح هشتم هر ماه سرکشی از خانواده‌های زندانیانی که به خاطر فقر و نداری مرتکب جرم شده‌اند با حضور خیران در دستور کار است.

وی بیان کرد: تامین جهیزیه برای دختران دم بخت، تقسط بدهی وام‌ها و تسهیلات ارزان‌قیمت از جمله مزایای نذر هشتم برای خانواده‌های زندانیان است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی افزود: همچنین ۱۶ محکوم به قصاص در کشور به حرمت خون شهید سلیمانی و با گذشت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند که یک نفر از این محکومان در شهرستان سرایان با گذشت اولیای دم بخشیده شد.

وی با اشاره به اینکه همه زندانیان به عنوان انسان قابل تکریم هستند گفت: در همین راستا به مناسبت آغاز سال نو میلادی ضمن ملاقات با یک زندانی در استان، آغاز سال نو میلادی را به او تبریک گفتیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار