معاون استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد؛
بیرجند- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از دغدغه های اصلی ما در حوزه تجارت خارجی، عدم ماندگاری مسئولان نمایندگی وزارت امور خارجه در استان است.
کد خبر: ۱۰۷۷۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸ 19 November 2022

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، جواد اشرفی صبح شنبه در جلسه هماهنگی سفر سفیر قرقیزستان به بیرجند، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های موجود در استان عدم ماندگاری مسئولان نمایندگی وزارت خارجی در استان و رفتن آنها کمتر از دو سال است.

وی با اشاره به اینکه سفر سفیر قرقیزستان به بیرجند شنبه آینده هشت آذر انجام می‌شود، بیان داشت: برای اینکه این سفر خروجی مناسبی برای استان داشته باشد دستگاه‌های اجرایی پیشنهادهای خود را برای این منظور ارائه کرده‌اند که در چند سر فصل باید عملی شوند.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی، سفر سفیر قرقیزستان به بیرجند باید دارای خروجی کاربردی باشد که انجام این مهم جز با برنامه‌ریزی مناسب امکانپذیر نیست.

وی با بیان اینکه درصدد هستیم که در این سفر تفاهم نامه‌ای برای تبادلات تجاری منعقد شود: ادامه داد: بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، نشست با فعالان اقتصادی استان، بازدید از آثار تاریخی بیرجند، حضور سفیر قرقیزستان در جمع رؤسای دانشگاه‌های استان و دیدار با استاندار از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای این سفر است.

اشرفی گفت: تهیه طرح توجیهی خواهر خواندگی یکی از شهرهای استان با یکی از شهرهای قرقیزستان از دیگر برنامه‌های مورد نظر است.

به گفته وی دولت بیشتر بستر و زمینه‌های تبادلات تجاری با کشورهای دیگر را فراهم می‌کند و اتاق‌های بازرگانی و بخش خصوصی باید در این خصوص ورود کنند.

وی افزود: یکی از آسیب‌های بزرگ در تجارت با افغانستان این است که برای ایجاد بازار در این کشور اقدام نکرده‌ایم که باید اقدام لازم در این خصوص انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار