رییس شبکه دامپزشکی بیرجند گفت: در یکی از سردخانه‌های شهرستان بیش از چهار تن مرغ و ران وسینه مرغ منجمد کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.
کد خبر: ۱۰۷۲۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰ 20 October 2022

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، حسن علیزاده، با بیان این مطلب اظهار کرد: پیرو گزارش مسئول فنی بهداشتی یکی از سردخانه های شهرستان بیرجند و بازرسی کارشناسان واحد نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان مقدار ۴۲۰۰ کیلوگرم مرغ و قطعات مرغ منجمد (ران و سینه) تاریخ گذشته کشف و ضبط شد.

وی افزود: با توجه به چیدمان غیر اصولی و بیشتر از ظرفیت محموله‌های مرغ و قطعات مرغ منجمد در سالن نگهداری سردخانه امکان بررسی دقیق محموله‌ها در مقطعی از سال جاری فراهم نبوده که پس از تخلیه شدن قسمتی از سردخانه و کشف چند پالت مرغ تاریخ منقضی ضمن هماهنگی مسئول فنی با کارشناسان شبکه دامپزشکی و تخلیه کامل سردخانه و بررسی دقیق صورت گرفته مقدار ۴۲۰۰ کیلوگرم مرغ و قطعات مرغ منجمد شامل ران و سینه مرغ منجمد کشف که پس از طی مراحل قانونی از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

علیزاده گفت: نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی در تمامی زنجیره‌های تولید، توزیع و عرضه فراورده‌های خام دامی می‌تواند تضمین کننده سلامت غذایی شهروندان باشد که این امر به صورت مستمر توسط همکاران بخش دولتی و خصوصی در حال پیگیری و انجام است.

وی درخواست کرد: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی دامپزشکی از طریق تماس با سامانه ۱۵۱۲ ارتباط مردمی دامپزشکی اطلاع رسانی کنند تا موارد در اسرع وقت توسط کارشناسان شبکه پیگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار