در حوزه عمرانی، اوقاف و امور خیریه مازندران در کنار اجرای ۳۰۰ پروژه در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان؛ سرمایه گذاری در موقوفات را دنبال می‌کند
کد خبر: ۱۰۶۹۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۱ 29 September 2022

به گزارش تابناک مازندران ، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان مازندران گفت: مازندران دارای یک هزار و ۳۶۱ امامزاده، حدود ۱۵ هزار موقوفه و ۲۱۵ هزار رقبه است که جزو استان های برتر کشور به شمار می‌رود.


حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان مازندران هفتم مهر ۱۴۰۱در نشست شورای اداری اداره کل اوقاف و امورخیریه استان مازندران که با حضور استاندار مازندران برگزار شد گفت: استان مازندران دارای یک هزار و ۳۶۱ امامزاده، حدود ۱۵ هزار موقوفه و ۲۱۵ هزار رقبه است که جزو استان های برتر کشور به شمار می‌رود و به همین‌خاطر از آن به‌عنوان دیار علویان یاد می‌شود.
وی افزود: مازندران از ۱۶۷ رقبه درمانی، بیش از ۲۸ هزار رقبه کشاورزی، ۴۱۸ رقبه آموزشی، حدود ۱۴ هزار رقبه تجاری، ۱۳۸ هزار رقبه مسکونی، بیش از یک هزار رقبه خدماتی و ۲۲۷ رقبه با کاربری تاسیسات زیربنایی مانند راه، خیابان و... برخوردار است.
وی ادامه داد: طی ۳ سال اخیر با بروزرسانی و انعقاد ۵۰ هزار سند اجاره موقوفات و ثبت ۲۸۲ وقف جدید در مازندران شاهد افزایش عوائد موقوفات و در نتیجه اجرای امینانه نیات هستیم.
حجت الاسلام حیدری جناسمی تصریح کرد: در حوزه عمرانی، اوقاف و امور خیریه مازندران در کنار اجرای ۳۰۰ پروژه در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان؛ سرمایه گذاری در موقوفات را دنبال می‌کند.

محل درآمد موقوفات تجهیزات درمانی مانند دستگاه الکترو سرجری، دستگاه برونکوسکوپ، دستگاه پمپ سرم، دستگاه دیالیز، دستگاه ونتیلاتور، دستگاه سونوگرافی، دستگاه آر اُ (R O) تصفیه آب دستگاه دیالیز، خودروی آمبولانس، ۷ دستگاه سرمایشی، دستگاه ام آر آی، دستگاه اکسیژن‌ساز و... به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال برای بیمارستان های استان خریداری و با پرداخت بخشی از هزینه درمان، بیش از ۵۰۰ بیمار نیازمند را از بیمارستان ها ترخیص کرده است.
وی اظهار کرد: حمایت از تولید در بخش کشاورزی یکی از برنامه‌های اوقاف مازندران به‌شمار می‌رود که با مدیریت مستقیم بر حدود ۴۰۰ هکتار زمین کشاورزی و مدیریت غیرمستقیم بر بیش از هزار هکتار از اراضی کشاورزی وقفی، نقش مهمی در تولید مرکبات و برنج دارد.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان مازندران اذعان داشت: توجه به نیاز کشور به فرآورده‌های سلولزی و جلوگیری از قطع درختان جنگلی، اوقاف مازندران اقدام به اجرای طرح زارعت چوب در ۲۰۰ هکتار از اراضی وقفی و مستقلات امامزادگان استان کرده است تا ضمن تولید چوب‌های صنعتی، درآمد پایداری برای بقاع متبرکه استان ایجاد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار