معاون گردشگری اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی گفت: دومین جشنواره عکس خراسان‌گرد با رویکرد بین‌المللی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۸۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱ 25 July 2022

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، یوسف بیدخوری با اعلام این خبر افزود: نخستین جشنواره عکس خراسان‌گرد سال گذشته برگزار شد و با توجه به استقبال عکاسان علاقه‌مند، برگزاری دومین جشنواره با رویکرد بین‌المللی در دستور کار این اداره‌ کل قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه‌ در این جشنواره محدوده جغرافیایی خراسان بزرگ مد نظر است، ادامه داد: علاقه‌مندان و عکاسان ایرانی و خارجی قادر خواهند بود با موضوعات آثار و بناهای تاریخی، مذهبی، گردشگری، توریستی، موزه‌ها، آیین، آداب و رسوم، صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی، گردشگری کشاورزی و غذا با تاکید بر آثار و بناهای تاریخی مذهبی، مسیر راه ابریشم و جاده ولایت تصاویر خود را ارسال کنند.

دبیر جشنواره عکس خراسان‌گرد تصریح کرد: این جشنواره ۲ بخش ویژه نیز دارد که شامل سبک زندگی رضوی، کاروان‌ها، گروه‌های زائر پیاده و کاروانسراهای خراسان بزرگ می‌شود.

بیدخوری خاطرنشان کرد: در بخش بین‌الملل حضور هنرمندان فرهنگ و هنر و آیینی خراسان در رویدادها، فستیوال‌ها و جشنواره‌های گردشگری و غذا، نمود سبک معماری خراسان در جهان، نمایش آثار تاریخی خراسان در موزه‌های دنیا، مجسمه‌های مشاهیر خراسان و... راه ابریشم(جاده ابریشم) و جاده ولایت یا موضوع هجرت تاریخی امام رضا(ع) از مدینه تا مرو مد نظر است.

وی یادآور شد: این جشنواره به‌ صورت کلی در ۲ بخش حرفه‌ای و موبایلی برگزار و به‌ زودی فراخوان جشنواره نیز منتشر خواهد شد.

بیدخوری خاطرنشان کرد: پس از داوری آثار برگزیده این نمایشگاه به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی جهانگردی و در هفته گرامیداشت گردشگی به نمایش گذاشته و از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار