استاندار خراسان جنوبی:
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نگاه دولت به بخش خصوصی یک نگاه مثبت و ویژه است، اظهارداشت: ارتباط نزدیک دولت و بخش خصوصی باعث تحرک و پویایی اقتصاد می شود.
کد خبر: ۱۰۴۴۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۹ 14 May 2022

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، «جواد قناعت» عصر امروز (24 اردیبهشت) در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به اینکه بخش خصوصی همواره کمک حال دولت ها بوده است، اظهار کرد: امروز با توجه به جراحی اقتصادی که در کشور در حال انجام است، بیش از گذشته دولت به کمک و حمایت بخش خصوصی برای پیشبرد اهداف اقتصادی خود به نفع مردم نیازمند است.

 

وی بخش خصوصی و دولت را دو بال جهش تولید و اقتصاد در هر کشوری دانست و گفت: چنانچه هر یک از این دو مولفه در انجام وظایفش لنگد بزند، قطعا تولید و اقتصاد و مردم ضرر خواهند کرد، لذا باید دولت و بخش خصوصی در کنار همدیگر برای پیشرفت اقتصادی کشور تلاش و حرکت کنند.

 

مقام عالی دولت در استان در ادامه گریزی به فضای کنونی کشور و استان، بعد از تغییرات قیمت کالا و اتفاقات اخیر در حوزه توزیع عادلانه یارانه ها داشت و افزود: امروز طبق رصدی که بنده از چند فروشگاه عرضه محصولات اساسی مردم داشتیم، بحمدالله همه چهار قلم کالای اساسی در فروشگاهها وجود داشت و مردم به راحتی خرید می کردند.

 

قناعت با بیان اینکه طرح مردمی سازی یارانه ها یک طرح فوق سنگین و مهم برای دولت سیزدهم است، اظهارداشت: تمامی کارشناسان اقتصادی و مسئولان اقتصادی دولت های قبل بر روی این موضوع که باید یارانه ها به صورت عادلانه بین مردم توزیع شود و نرخ ارز آزاد و یکسان باشد اتفاق نظر داشتند اما هیچ دولتی جرات و ریسک نکرد که این کار مهم را انجام دهد، اما آیت الله رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران با شجاعت و اخلاصی که داشتند کار را در همان روزهای ابتدایی دولت شروع کردند و به امید خدا منفعت های این طرح در آینده مردم به خوبی برای مردم نمایان خواهد شد.

 

*جراحی اقتصادی کشور را در برابر تکانه‌های نرخ ارز بیمه می‌کند

وی با اشاره به مشکلات کمبود آذوغه در دنیا در ماههای اخیر، اظهارداشت: طبق اعلام سازمان های رسمی جهانی هم اکنون قیمت 13 تا 15 درصد محصولات غذایی در دنیا افزایش یافته است و این موضوع در آینده نزدیک مشکلات امنیت غذایی برای کشورهای اروپایی و منطقه به وجود خواهد آورد، لذا ایران باید در این جراحی اقتصادی کاری می کرد که اقتصاد خود را از تکانه ها و پس لرزه های اقتصاد دنیا و تغییرات قیمت ارز جدا کند.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه عده ای وارد کننده کالاهای اساسی که ارز 4200 تومانی دریافت می کردند و این ارز برای آنها منفعت زیادی داشت، با توجه به نفوذ و رسانه هایی که در اختیار دارند، بدنبال بر هم زدن آرامش مردم و فضای کشور هستند، گفت: علاوه بر منفعت طلبان در داخل، رسانه های معاند نیز با توجه به اینکه می دانند این طرح در آینده چه کمک بزرگی به اقتصاد کشور می کند و دیگر در کشور شاهد فراز و نشیب های اقتصادی نخواهیم بود، تمام تلاش خود را برای ضربه زدن با این بهانه بکار گرفته اند.

 

قناعت با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها به ویژه توسط اصناف گوناگون که در بین مردم از مقبولیت هم برخوردار هستند، ادامه داد: اصناف در مورد اهمیت این طرح و برکات آن بر آینده اقتصاد کشور برای مردم شفاف سازی کنند، چراکه این طرح باید در دولت های گذشته که نرخ ارز پایین بود صورت می گرفت اما کم لطفی های دولت های گذشته را این دولت جبران کرده و ان شاء الله مردم برکات طرح را بزودی با مثبت شدن اقتصاد خواهند دید.

 

وی با اشاره به اینکه دولت های قبل به خوبی می دانستند که طرح مردمی سازی یارانه ها به نفع اقتصاد کشور است، اما می ترسیدند که پای کار این موضوع برود اما آیت الله رئیسی با آکاهی کامل نسبت به تبعات کوتاه مدت آن، اما با اخلاص پای کار رفت، گفت: این موضوع نشان می دهد که رئیس جمهور دلسوز کشور و مردم است و مصالح کشور را بر مصالح خود ترجیح میدهد.

 

*آیت الله رئیسی با اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها ایثار کرد

مقام عالی دولت در استان افزود: رئیس جمهور در مورد موضوع مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها با زیر بار مسئولیت رفتن این کار فوق سنگین، در واقع ایثار بزرگی کرد.

 

قناعت در ادامه ضمن تشکر از همراهی خوب بخش خصوصی با دولت در خراسان جنوبی در همراهی با طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، گفت: بخش خصوصی در زمینه آگاهی بخشی و اقناع افکار عمومی نسبت به فواید این طرح برای مردم در بلند مدت نقش محوری دارد که انتظار داریم اصناف و کسبه به دولت در اقناع سازی افکار عمومی کمک کنند، چراکه اطلاع رسانی و اقناع سازی افکار عمومی در اجرای هر چه بهتر طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها مهم است.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون بازار استان به آرامش رسیده و مشکلی در حوزه کالاهای اساسی وجود ندارد، گفت: خراسان جنوبی در زمینه تامین سه قلم کالای اساسی یعنی مرغ، تخم مرغ و شیر و لبنیات که علاوه بر تولید، صادرکننده نیز است و هیچ مشکلی نداریم اما در زمینه روغن خوراکی از سایر استانها وارد می کنم که هم اکنون طبق رصد صورت گرفته روغن فروشگاههای استان موجود است و در چند روز آینده با تدابیر صورت گرفته وضعیت بسیار بهتر هم خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار