مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: رصد و پایش مناطق مختلف استان برای بررسی وضعیت ملخ صحرایی توسط کارشناسان شبکه‌های مراقبت و پیش آگاهی جهاد کشاورزی در حال انجام می‌باشد که تاکنون موردی از این ملخ مشاهده نشده است.
کد خبر: ۱۰۴۱۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰ 26 April 2022

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، ضیاییان احمدی با اعلام این مطلب افزود: با توجه به اهمیت موضوع عملیات پایش علاوه بر کانون‌های مستعد در شهرستان‌های آلوده، در سایر شهرستان‌های استان نیز انجام می‌شود.

ضیائیان احمدی گفت: تاکنون آفتی در استان مشاهده نشده است، اما از کلیه هم استانی‌های عزیز درخواست داریم تا در صورت مشاهده این نوع ملخ مراتب را در اسرع وقت به نزدیکترین مرکز جهاد کشاورزی منطقه خود اطلاع دهند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در سال ۹۹ بدلیل هجوم گسترده آفت به کشور و همچنین به علت شرایط آب و هوایی مناسب در ابتدای بهار و پوشش سبز مراتع در استان، بخش‌هایی از شهرستان‌های نهبندان، زیرکوه، سربیشه و درمیان با این آفت خطرناک درگیر شدند که با همکاری کشاورزان و تلاش کارشناسان شبکه‌های مراقبت و پیش آگاهی عملیات مبارزه به موقع انجام و از پیشروی آن ممانعت بعمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار