دبیر ستاد دانشگاهی و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی عنوان کرد؛
دبیر ستاد دانشگاهی و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی با اشاره به آخرین وضعیت آمار ابتلاء به کرونا در استان، اظهار کرد: تا پایان وقت اداری روز گذشته، ۵۲ مورد مثبت کرونا شناسایی شده است.
کد خبر: ۱۰۳۹۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳ 16 April 2022

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، غلامرضا شریف زاده با بیان این مطلب افزود: تاکنون ۲۱۷ هزار و ۷۸۷ نفر نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند که این تعداد ۳۹ درصد جمعیت هدف را شامل می‌شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت آمار ابتلاء به کرونا در استان، اظهار کرد: تا پایان وقت اداری روز گذشته، ۵۲ مورد مثبت کرونا شناسایی شده است.

شریف زاده ادامه داد: در حال حاضر ۳۳ بیمار با علائم حاد تنفسی در سطح استان بستری بوده که از این تعداد ۲۴ نفر بیماران کرونا مثبت هستند.

وی با بیان اینکه چهار نفر از بیماران کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، بیان کرد: خوشبختانه مورد بد حالی از این ویروس در بیمارستان نداریم.

دبیر ستاد دانشگاهی و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: با ثبت دو مورد فوتی جدید در روز گذشته، آمار فوتی‌ها به هزار و ۴۴۴ نفر رسیده است.

تغییر رنگ بندی استان

شریف زاده اظهار داشت: در هفته گذشته موارد مثبت سرپایی و همچنین بستری مثبت نسبت به هفته‌های قبل تر و هفته آخر اسفند افزایش قابل توجهی داشته است.

وی بیان کرد: خوشبختانه روند موارد مثبت و بستری‌ها نشان می‌دهد آمار موارد بستری و موارد مثبت نسبت به هفته اول بعد از تعطیلات فروردین کاهش پیدا کرده و تقریباً مشابه با هفته آخر اسفند ماه بوده است.

شریف زاده ادامه داد: همچنین در هفته آخر اسفند ماه به طور متوسط ۷۱ مورد مثبت داشتیم که در این هفته ۷۰ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه موارد بستری هم در هفته آخر اسفند ۳۲ مورد بوده که در حال حاضر ۲۲ مورد مثبت بستری داریم، اظهار کرد: انتظار می‌رود با توجه به این آمار رنگ بندی ها تغییر پیدا کند.

دبیر ستاد دانشگاهی و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی با بیان اینکه خوشبختانه شرایط واگیری کرونا نسبت به هفته گذشته بهتر شده است، گفت: علی رقم پیش بینی‌ها مبنی بر که افزایش موارد بستری و موارد مثبت، روند بهتری از وضعیت این ویروس را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه دلیل اصلی فوتی‌ها در مراجعه دیر هنگام به پزشک است، اظهار کرد: این مورد باعث می‌شود که آمار فوتی‌ها نسبت به دیگر مناطق بالاتر باشد.

آخرین وضعیت پوشش واکسیناسیون کرونا

شریف زاده با بیان اینکه از ابتدای پوشش واکسیناسیون نسبت به پوشش کشوری وضعیت بهتری داریم، گفت: تا روز چهارشنبه هفته گذشته ۵۸۴ هزار و ۳۶۳ نفر در استان نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

دبیر ستاد دانشگاهی و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین ۵۲۶ هزار و ۹۳۵ نفر در استان دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند که ۸۳.۹ درصد جمعیت هدف را شامل می‌شود.

وی آمار تزریق دوز سوم را ۲۱۷ هزار و ۷۸۷ نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد ۳۹ درصد جمعیت هدف را شامل می‌شود.

شریف زاده با بیان اینکه انتظار می‌رفت تاکنون حداقل ۷۰ درصد جامعه هدف نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت می‌کردند، گفت: از هم استانی‌ها خواستاریم آن دسته از افرادی که نوبت اول و دوم واکسن را دریافت کردند حتماً برای تزریق نوبت سوم مراجعه کنند تا ایمنی کامل را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار