استاندار خراسان‌جنوبی گفت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا پایان روز ۷ فروردین ماه امسال، تعداد ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تردد در داخل استان ثبت شده که در مقایسه با سال گذشته، رشد ۵۷ درصدی را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۳۶۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶ 29 March 2022

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، جواد قناعت ظهر امروز در جلسه نشست اعضای ستاد خدمات سفر استان، اظهار داشت: با توجه به تأکید شخص رئیس جمهور و وزیر کشور بر اصل کاهش تصادفات و تلفات، تمرکز ما نیز در ستاد اجرایی خدمات سفر استان باید بر این موضوع باشد.

وی ادامه داد: با عنایت به اهمیت این موضوع برای نظام و دولت، تأکید ما بر برخورد قاطع پلیس با تخلفات حادثه ساز در سطح جاده‌هاست و کاهش تصادفات جاده‌ای برای ما بسیار حائز اهمیت است.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به آمار تصادفات جاده‌ای در سطح کشور، تصریح کرد: استان‌ها از جمله سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان‌رضوی، فارس، کرمان و اصفهان، بیشترین تعداد فوتی‌ها در تصادفات و سوانح جاده‌ای را داشته که این اتفاق، منجر به اخطار وزارت کشور شده است.

قناعت با اشاره به کویری بودن و بعد مسافت بین شهرستان‌های استان، متذکر شد: یکی از مهم‌ترین ضعف‌های استان، کمبود مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی برای استراحت و توقف مسافران است.

وی تأکید کرد: با رصد وضعیت جاده‌های استان باید برای نقاطی که با بیشترین تعداد تصادفات مواجه بوده‌اند به گونه‌ای تدبیر شود که با ایجاد کمپ یا نصب چادر شرایطی را برای استراحت مسافران و توقف رانندگان فراهم کنیم.

استاندار خراسان‌جنوبی مطرح کرد: حساسیت و دقت نظر دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر باید تا پایان تعطیلات نوروزی با جدیت ادامه یابد تا شاهد سفری امن و راحت برای مسافران باشیم.

قناعت به رشد ۵۷ درصدی آمار ترددها در مقایسه با نوروز سال گذشته از ورود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر به محورهای استان گفت و تصریح کرد: در حال حاضر به جهت آمار ترددها، رتبه پنجم کشوری را کسب و با توجه به پیش‌بینی حجم سفرها در روزهای آتی، احتمال تغییر این رتبه وجود دارد.

وی متذکر شد: باید با تأمین زیرساخت ها و امکانات لازم، تمام تلاش‌ها بر این باشد که خراسان‌جنوبی فقط محل گذر مسافران نباشد و ما شاهد اقامت چند روزه و ماندگاری آن‌ها نیز باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار