مدیرعامل شرکت گاز
مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۶ درصد جمعیت روستایی استان زیر پوشش گاز طبیعی قرار دارند و بیش از ۱۵ هزار و ۱۱۲ مشترک گاز در خراسان جنوبی از ابتدای امسال تاکنون جذب شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۱۹۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶ 01 January 2022


سید محمود هاشمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۱۱ هزار و ۴۳۱ مشترک ساکن روستاها و ۳ هزار و ۵۸۱ مشترک ساکن شهرهای استان هستند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۳۰۳ هزار مشترک در استان خراسان جنوبی از گاز طبیعی بهره‌مند هستند که از این تعداد ۱۰۳ هزار و ۱۵۳ مشترک روستایی و ۱۹۹ هزار و ۸۶۴ مشترک شهری است.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال با جذب هفت هزار مشترک جدید، تعداد مشترکان بهره‌مند از گاز طبیعی به بیش از ۳۱۰ هزار مشترک افزایش یابد.
وی افزود: امسال بیش از هزار و ۲۹۸ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در این استان مصرف شده و بیشترین مصرف در ۲۴ آذر ماه بوده است.
هاشمی گفت: با توجه به اعمال محدودیت مصرف در فصل سرد سال برای نیروگاه‌ها، بالاترین میزان مصرف گاز از ابتدای امسال برای بخش خانگی در ۲۴ آذر ماه به میزان پنج میلیون متر مکعب در شبانه‌روز ثبت شده است.
وی تصریح کرد: تا چند ماه آینده و با اتمام پروژه‌های روستایی در دست اجرا، تمامی روستاهای دارای قابلیت گازرسانی در خراسان جنوبی از این نعمت خدادادی بهره‌مند می‌شوند و از هم‌استانی‌ها درخواست می‌شود هرچه سریعتر برای اشتراک‌پذیری گاز اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به برنامه این شرکت برای گازرسانی به ۱۱۳ روستای مرزی استان تا پایان امسال افزود: در حال حاضر ۱۲ شهر و ۵۹۲ روستای مرزی استان زیر پوشش گاز طبیعی قرار دارند.
وی اعتبار مورد نیاز برای گازرسانی به ۱۱۳ روستای مرزی را بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: هزینه اجرای تمامی پروژه‌های گازرسانی در خراسان جنوبی از جمله گازرسانی به روستاها از محل منابع داخلی شرکت ملی گاز ایران تامین و پرداخت می‌شود.
هاشمی اظهار داشت: سال گذشته ۲ هزار و ۴۷۱ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع در خراسان جنوبی اجرا شد که از این مقدار ۲ هزار و ۳۷۷ کیلومتر مربوط به مناطق روستایی و ۹۴ کیلومتر مربوط به مناطق شهری استان بوده است.
خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند با ۱۱ شهرستان، بیش از ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و حدود ۵۹ درصد آن در مناطق شهری ساکن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار