پرونده‌های تعزیراتی از ابتدای سال جاری تا کنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶۰.۸درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۰۱۸۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷ 26 December 2021
 
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت: در ۹ماه گذشته پنج هزار و ۴۸۱پروندهافزایش ۶۰ درصدی پرونده‌های تعزیراتی در خراسان جنوبی در شعب تعزیراتی استان مختومه شد که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۱.۸۷درصد افزایش دارد.
حسین حسن‌پور افزود: در این مدت ۲هزار و ۵۶پرونده در بخش کالا و خدمات وارد و ۲هزار و ۵۷پرونده مختومه شده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۰۰درصد پرونده‌های وارده، مختومه شده است گفت: در این حوزه متخلفان به پرداخت بیش از ۷۵میلیارد و ۵۵۳میلیون ریال محکوم شدند.به گفته وی در بخش قاچاق کالا و ارز نیز امسال ۲هزار و ۶۵۳پرونده وارد و ۲هزار و ۶۷۱پرونده در شعب تعزیرات حکومتی استان مختومه شد که متهمان به پرداخت ۲هزار و ۱۲۹میلیارد و ۸۶۴میلیون ریال محکوم شدند.
حسن‌پور درخصوص بخش بهداشت، دارو و درمان گفت: در این حوزه از ابتدای سال جاری تا کنون ۷۵۰پرونده تخلف وارد و ۷۵۳پرونده نیز مختومه شد و متهمان به پرداخت ۶میلیارد و ۲۲۱میلیون ریال محکوم شدند.
 
وی افزود: درج نکردن قیمت، گرانفروشی و ارائه نشدن فاکتور خرید به ترتیب بیشترین فراوانی پرونده‌ها در بخش کالا و خدمات را به خود اختصاص داده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: در بخش قاچاق کالا و ارز نیز به ترتیب حمل کالاهایی که موضوع قاچاق قرار می‌گیرد، ورود یا خروج کالا از مسیر غیرمجاز و نگهداری کالای قاچاق بیشترین فراوانی را داشته است.
وی افزود: در بخش بهداشت، دارو و درمان نیز رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، رعایت نکردن بهداشت محیطی و عرضه و تحویل کالای غیربهداشتی بیشترین میزان تخلفات را به خود اختصاص داده است.
حسن‌پور با اشاره به عملکرد واحدهای گشت سیار تعزیرات حکومتی گفت: در ۹ماه گذشته هزار و ۵۷۳مورد بازرسی توسط ۵۷۰ اکیپ در سطح استان انجام شده است.
به گفته وی در این مدت ۲۶۸واحد دارای تخلف شناسایی شد و به ۵۴۴واحد نیز تذکر داده شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار