از ابتدای سال مالی جاری، ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت بنا‌های تاریخی خراسان جنوبی که ثبت ملی شده، تخصیص یافته است.
کد خبر: ۱۰۱۸۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳ 26 December 2021


مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: بنا‌های تاریخی۱۰ میلیارد ریال برای مرمت آثار تاریخی خراسان جنوبی تخصیص یافت هر سال نیازمند رسیدگی و مرمت است، از همین رو به بنا‌های ثبت ملی اعتباراتی اختصاص می‌یابد که براساس پیشرفت پروژه تخصیص پیدا می‌کند.
حسن رمضانی افزود: با ثبت هفت اثر معنوی (ناملموس) خراسان جنوبی در سال جاری تعداد آثار تاریخی، ناملموس و طبیعی این استان به ۹۵۵ اثر رسید.
وی گفت: این هفت اثر آثار شامل مهارت و دانش پخت نان لوله بیرجند، مهارت و دانش تنورسازی فردوس، مهارت و دانش کرکی بافی شهر مود، مهارت و دانش شیره‌پزی، مهارت و دانش قارت بافی قاین، مهارت و دانش نان جوش و صابون‌سازی بیرجند است.
به گفته وی تاکنون ۷۷۷ بنا و محوطه تاریخی و فرهنگی، ۲ اثر میراث معماری صنعتی، ۷۵ اثر طبیعی، ۸۸ اثر معنوی و ۱۳ شی تاریخی در استان ثبت شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: پرونده تعداد دیگری از آثار تاریخی و طبیعی آماده شده که امید است تا پایان امسال در فهرست میراث ملی ثبت شود.
رمضانی گفت: بیش از هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی در خراسان جنوبی شناسایی شده و این استان دارای ۴ اثر ثبت شده در فهرست میراث جهانی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار