‌وحید داعی
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: پروژه راه‌آهن فردوس و اتصال به شبکه ریلی کشور در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی حدود ۲۰ درصد در مرحله زیرسازی است.
کد خبر: ۱۰۱۷۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷ 23 December 2021



‌وحید داعی روز چهارشنبه ‘گفت: عملیات اجرایی پروژه احداث ۷۱ کیلومتر مسیر آنتنی و اتصال فردوس به راه‌آهن مشهد - بافق از سال ۱۳۹۸ توسط وزارت راه و شهرسازی آغاز شد.
وی افزود: طول این پروژه ۷۱ کیلومتر است که با پیشرفت فیزیکی حدود ۲۰ درصد در مرحله زیرسازی قرار دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون در ۳۳ کیلومتر عملیات خاکریزی، هفت کیلومتر لایه ساب گرید و عملیات بازگشایی مابقی مسیر به طول ۳۸ کیلومتر انجام شده و جاده سرویس آن نیز احداث شده است.
وی گفت: تخصیص اعتبار مناسب در سال جاری و پیش‌بینی اعتبار لازم در بودجه سال ۱۴۰۱ برای تداوم اجرای این پروژه ضروری بوده و پیگیری لازم در این زمینه در حال انجام است.
پروژه راه‌آهن فردوس و اتصال به راه‌آهن بافق - مشهد از پروژه‌های نیمه‌تمام است که استاندار خراسان جنوبی دیروز در سفر به شهرستان فردوس از آن بازدید کرد.
اتصال فردوس به شبکه ریلی کشور از مطالبات دیرینه مردم این منطقه است و بعد از انجام مطالعات امکان‌سنجی، با صدور مجوز کمیسیون ۲۱۵ برنامه پنجم توسعه در سال ۱۳۹۲، عملیات اجرایی احداث ۷۵ کیلومتر آنتن راه‌آهن و اتصال فردوس به راه‌آهن مشهد - بافق از سال ۱۳۹۸ توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور شروع شد.
این پروژه ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تزریق اعتبارات ناچیز عملا پروژه را به حالت تعلیق درآورده است.
براساس نظر متولیان، تخصیص اعتبار مناسب در سال جاری و پیش‌بینی اعتبار حداقل ۵۰۰ میلیارد ریال در بودجه سال ۱۴۰۱ برای تداوم اجرای پروژه ضروری است.
خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان فردوس در ۲۰۰ کیلومتری شمال بیرجند است.
پروژه دیگر خراسان جنوبی در مسیر بیرجند - یونسی برای اتصال مرکز استان به شبکه ریلی کشور در دست اجرا است.این استان در حال حاضر فقط در شهرستان طبس ایستگاه راه‌آهن دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار