افسر مهارت آموزی مرکز آموزشی ۰۴ امام رضا(ع) بیرجند:
افسر مهارت آموزی مرکز آموزشی ۰۴ امام رضا(ع) بیرجند گفت: از ابتدای سال تا کنون ۳ هزار و ۲۸۹ سرباز این مرکز گواهینامه مهارت آموزی دریافت کرده‌اند.
کد خبر: ۱۰۱۷۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵ 23 December 2021



سرهنگ علی حسینی، در جمع خبرنگاران گفت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر این که سربازان باید یک مهارت علاوه بر آموزش‌های نظامی را فرا گیرند، کارگاه‌های مهارت آموزی جوشکاری، تعمیر آبگرم کن، آرایشگری، تعمیر آیفون و غیره این مرکز تجهیز شد.
به گفته وی سربازان با شرکت در کلاس‌های مهارت آموزی که با همکاری شش دستگاه اجرایی برگزار می‌شود در صورت موفقیت در آزمون گواهینامه دریافت می‌کنند تا بعد از ترخیص از سربازی جذب بازار کار شوند که تاکنون تعدادی از سربازان این مرکز توانسته‌اند بعد از اتمام سربازی برای خود ایجاد اشتغال کنند.
وی تصریح کرد: از چهار هزار و ۵۳۹ سربازی که امسال برای فراگیری مهارت ثبت نام کرده بودند سه هزار و ۲۸۹ نفر موفق به دریافت گواهینامه شدند.
وی ادامه داد: همچنین تا سال گذشته به سربازانی که در دوره سربازی گواهینامه گرفته بودند ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی و در سال جاری به این افراد یکصد میلیون تومان تسهیلات بانکی چهار درصد با باز پرداخت هفت ساله پرداخت می‌شود.سرهنگ حسینی ادامه داد: در قالب آزمون‌های ادواری نیز سربازانی که قبل از آن مهارتی را فرا گرفته‌اند اما گواهینامه دریافت نکرده‌اند با شرکت در آزمون‌های فنی حرفه‌ای در صورت قبولی گواهینامه دریافت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار