استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد:
استاندار خراسان جنوبی گفت: انسجام استانی مهمترین راهبرد در رفع مشکلات اقتصاد، معیشت و اشتغال مردم است. 
کد خبر: ۱۰۱۷۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱ 23 December 2021
 
جواد قناعت، شامگاه سه‌شنبه ۳۰ آذر در نشست شورای اداری شهرستان فردوس که در پایان سفر یک روزه به این شهرستان برگزار شد افزود: در حال حاضر مهمترین مشکلات مردم استان، مسایل معیشتی، اقتصاد و اشتغال است لذا باید با وفاق، یکصدایی و همدلی برای این رفع این مشکلات چاره‌اندیشی کنیم. 
وی با تاکید بر اینکه وحدت و همبستگی مسئولان، گروه‌های مرجع و متنفذین سبب رشد و تعالی استان می‌شود گفت: رقابت‌های سالم بین مدیران و توزیع عادلانه منابع باعث پیشرفت مناطق می‌شود. 
استاندار خراسان جنوبی، سماجت و پیگیری مجدانه را از ویژگی‌های مدیران پویا و کارآمد خواند و افزود: آنچه می‌تواند از ناحیه مسئولان ما را به تعالی برساند، با برنامه کار کردن، ریسک‌پذیری، پیگیری امور در مرکز و جذب منابع ملی است. 
وی تصریح کرد: بهترین مدیران کسانی هستند که مدیر صف و ستادی باشند، به این معنا که در امورات خود به برنامه‌ریزی بر مبنای اسناد بالادستی، سند آمایش سرزمین و سایر موارد توجه داشته باشند و با حضور در جمع
 
مردم، مسایل خود را پیگیری کنند. 
قناعت گفت: در ارائه برنامه‌ها و انجام کارها باید این نکته را مدنظر داشته باشیم که ما تنها یک شهر داریم و آن هم استان خراسان جنوبی است. 
وی از رویکردهای دولت سیزدهم گفت و افزود: با آمدن آیت الله رئیسی و روی کار آمدن دولت سیزدهم، فضای کار و تلاش شبانه‌روزی بر کشور حاکم شده است. 
 
استاندار خراسان جنوبی گفت: در شرایط فعلی، کشور از حالت انسداد کاری خارج شده و مردم به‌راحتی می‌توانند جلوی استاندار و رئیس جمهور را بگیرند و حرف بزنند. وی افزود: مردم می‌دانند فرد متدین و دلسوز آنها در رأس قوه مجریه قرار گرفته و می‌توانند به‌راحتی مشکلات‌شان را مطرح و پیگیری کنند. 
قناعت اظهار کرد: تحریم‌ها و ضعف عملکرد برخی دستگاه‌های اجرایی در سطح کشور سبب شده، فشار مضاعفی بر مردم تحمیل شود. 
وی گفت: مردم ما به لحاظ معیشتی و اقتصاد تحت فشار قرار دارند اما همچنان وفادار به نظام هستند و اینکه مردم به علت وجود برخی کاستی‌ها از بعضی دستگاه‌ها گلایه دارند، کاملا طبیعی است و این گلایه ارتباطی به نظام ندارد. 
استاندار خراسان جنوبی در شورای اداری فردوس برای رفع مشکلات این شهرستان، دستورات ویژه‌ای صادر کرد و افزود: قبل از سفر به فردوس، مشکلات این شهرستان احصا و اولویت‌بندی شده است. 
وی این شهرستان را دارالمؤمنین با مردمانی دارای سابقه فرهنگی درخشان نامید و گفت: فردوس، مشاهیر بزرگی را در دامان خود پرورش داده که همه شیعه اثنی عشری و فارسی زبان بوده‌اند. 
قناعت با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری فردوس از جمله آبگرم و قنات بلده ادامه داد: قرار گرفتن در شاهراه شمال به جنوب و عبور زائران امام رضا (ع)، فرصت‌های بی‌نظیری برای این منطقه است. 
وی گفت: پرورش کرم ابریشم و تولید حجم قابل توجهی از نخ ابریشم نیز فرصتی است که باید مغتنم شمرده شود. 
استاندار خراسان جنوبی کمبود پزشک متخصص و تجهیزات را از مسایل حوزه درمان شهرستان فردوس عنوان کرد و گفت: رفع این دو مشکل به‌طور ویژه در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌گیرد. 
وی به بازدید خود از کارخانه آرد زرین اشاره کرد و افزود: در صورت انتقال جواز تأسیس این کارخانه به حوزه صنعت، معدن و تجارت، طی ۲۰ روز آینده از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه، مبلغ ۱۵ میلیارد تومان به بانک توسعه تعاون تخصیص می‌یابد تا در قالب تسهیلات به این مجموعه اختصاص یابد. 
 
قناعت گفت: در صورت عدم تحقق این پروسه، جهاد کشاورزی برای تامین تسهیلات مورد نیاز کارخانه پیگیری کند و علاوه بر این همزمان با راه‌اندازی واحد آرد زرین، سهمیه گندم مورد نیاز آن تامین شود. 
وی بیان کرد: به جهت رفع نیاز کارخانه آلومینیوم نیز مبلغ ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه اختصاص می‌یابد. 
استاندار خراسان جنوبی افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی مکلف شد نسبت به تامین زیرساخت‌های مورد نیاز شهرک صنعتی فردوس به‌ویژه روشنایی معابر اقدام کند. 
وی گفت: علاوه بر تامین آب واحد نساجی، شرکت شهرک‌های صنعتی باید در صورت راه‌اندازی واحد رنگرزی این مجموعه، تخصیص پروانه آب چاه شهرک را افزایش دهد و شرکت آب منطقه‌ای مجوز حفر چاه در شعاع ۲۵۰ متری را صادر کند و شرکت شهرک‌ها در تامین هزینه‌های حفر چاه جدید، فرمانداری را مساعدت کند.
قناعت با اشاره به طرح توسعه کارخانه نساجی فردوس افزود: صنعت، معدن و تجارت مبلغ ۸۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات رونق تولید به بانک عامل معرفی کند و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در سال ۱۴۰۱ نسبت به تامین اعتبارات با یارانه تسهیلات اقدام کند. 
وی گفت: مشکلات طرح تفصیلی شهر اسلامیه طی هفته‌های آینده در جلسه‌ای با محوریت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور اعضای شورای اسلامی بررسی می‌شود. 
استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اهمیت پژوهشکده انار اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در راستای تکمیل و ادامه عملیات اجرایی پروژه پژوهشکده حداکثر تا پایان خرداد ۱۴۰۱ مبلغ ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار را به این موضوع اختصاص داده و دانشگاه بیرجند نیز نسبت به جذب این اعتبار و راه‌اندازی پروژه اقدام و نیروی انسانی مورد نیاز را تامین کند. 
 
وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تا پایان سه ماه اول سال ۱۴۰۱ نسبت به تامین اعتبار تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام اسلامیه و باغستان اقدام کند و مبلغ ۲ میلیارد تومان نیز تا پایان سال ۱۴۰۱ به تکمیل فضاهای مذهبی و گردشگری فردوس با اولویت مسجد جامع اختصاص دهد. 
قناعت گفت: جهاد کشاورزی به منظور تکمیل عملیات مرمت و احیای قنات شهرستان علاوه بر اعتبارات جاری، مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات در اختیار اختصاص دهد و در راستای تکمیل استخر ذخیره آب قنات هم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، علاوه بر اعتبارات ملی مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان تا پایان سال ۱۴۰۱ به این پروژه تزریق کند. 
وی با اشاره به مصوبه ستاد ملی کرونا، بانک‌های سینا و کشاورزی را به استمهال تسهیلات ویژه واحدهای گردشگری مشمول مکلف کرد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار