مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی مطرح کرد؛
مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی با اشاره به پیش بینی تمهیدات بهداشتی برای جلوگیری از ورود اومیکرون از طریق مرزهای استان گفت: رعایت ۹۰ درصدی پروتکل ها در مرز ماهیرود را داریم.
کد خبر: ۱۰۱۷۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹ 22 December 2021

 

حسن رحیمی‌زاده اظهار کرد: تمام تمهیدات بهداشتی که از ابتدای شیوع کرونا در مرز داشته‌ایم با شیوع سویه امیکرون در بسیاری از کشورها، برای حفاظت از سلامت مردم ادامه خواهیم داد.
مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در صورت صلاحدید مسئولان بهداشتی و درمانی می‌توانیم این تمهیدات را تشدید کنیم، ادامه‌داد: ما در مرز بحث کنترل وضعیت و علائم مسافران، تست‌های تسریع و در صورت لزوم حتی قرنطینه را نیز داریم.
رحیمی‌زاده در زمینه ورود و خروج مسافر از مرز ماهیرود گفت: ورود و خروج مسافر از مرز محدود است و بیشتر مباحث تجاری و تبادلات کالا از ماهیرود آن هم با رعایت ضوابط بهداشتی و کنترل‌ها و پروتکل‌های مصوب شده، صورت می‌گیرد.
وی در زمینه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مرز، اظهار کرد: از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به جرأت می‌توان گفت که در مرز حتی از داخل شهرها این مهم بیشتر رعایت می‌شود و حدود ۹۰ درصد به ویژه در میان کارکنان است.
مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی یادآور شد: اینکه در مرز راننده از افغانستان بخواهد وارد کشور ما شود و یا از ایران وارد افغانستان شود بسیار محدود است چرا که به عنوان مثال راننده ایرانی کالا را تا مرز می‌آورد و بعد تحویل راننده افغانستانی می‌دهد و کمتر وارد کشورهای یکدیگر می‌شوند که از نظر کاهش شیوع کرونا نیز مؤثر است.
رحیمی‌زاده گفت: کمبودی از نظر نظر مأموران بهداشتی و نیروهای هلال احمر در مرز نداریم که مستمر بر وضعیت بازارچه‌ها و منطقه ویژه و …نظارت می‌کنند.
وی ادامه داد: مرز ماهیرود یکی از محدود مرزهای کشور است که در تمام ایام شیوع کرونا بی وقفه کار کرده است و علی رغم رعایت تمهیدات بهداشتی، نگذاشتیم تبادلات تجاری تعطیل شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار