علل مدیران قابل بخشش نیست
استاندار خراسان جنوبی جذب اعتبارات ملی را مهمترین شاخص ارزیابی مدیران کل دستگاه‌های جرایی استان اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۱۷۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱ 20 December 2021
 
"جواد قناعت" گفت: این که مدیران چقدر می توانند در جذب اعتبارات از وزارتخانه ها و سازمان ها در مرکز موفق باشند، از ملاک های ارزیابی است.
وی ادامه داد: موضوع جذب اعتبارات ملی برای استانی مثل خراسان جنوبی که کم برخوردار است و در برخی شاخص ها در رتبه‌های آخر قرار دارد، بسیار حائز اهمیت می باشد.
به گفته وی تعلل مدیران در زمینه جذب اعتبارات، با وجود عقب ماندگی هایی که در استان وجود دارد، قابل بخشش و تخفیف نیست.
استاندار با اشاره به این که در دوره جدید، مدیر نشسته یا بدون تحرک جایگاهی ندارد، افزود: باید نهایت تلاش را در رفع مشکلات استان به کار گرفت.
"قناعت" شورای برنامه ریزی را فضای رقابت مدیران در جذب اعتبارات دانست و تصریح کرد: بیش از آن چه در این شورا برای سهم دستگاه ها از اعتبارات دغدغه دارید، صد چندان باید در مرکز باشد.
وی یاداور شد: انتظار ما از دستگاه‌های اجرایی این است که در توزیع اعتبارات در  شهرستان ها عدالت محوری را مدنظر داشته باشند.
به گفته وی؛ توزیع اعتبارات باید برمبنای شاخص های احصا شده در شهرستان ها صورت گیرد.
استاندار با تأکید بر تکلیف مدیران در جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات، تصریح کرد: عدم جذب کمتر از ۸۰ درصد اعتبارات تا پایان سال ۱۴۰۰، جابه جایی اعتبارات به دیگر دستگاه ها را به همراه خواهد داشت.
وی ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی مکلف است با رصد شرایط، اخطارهای لازم را به مدیران بدهد و در صورت ناتوانی در جذب این اعتبارات، نسبت به جابه جایی تخصیص ها اقدام کند.
وی با بیان این که استان های زرنگ، خلق منابع می کنند، گفت: به منابعی که به استان اختصاص می یابد، نباید اکتفا کرد، لذا مدیران پویا و زرنگ کسانی هستند که در خلق منابع موفق تر عمل کنند.
به گفته وی ظرفیت ماده ۵۶ یکی از فرصت‌های خلق اعتبار است و در این زمینه می توان از تجربیات اداره کل راه و شهر سازی در تأمین اعتبارات راه آهن استفاده کرد.
استاندار، تلاش مدیران برای جذب اعتبارات سفر رئیس جمهور و تحقق مصوبات بعد از ابلاغ آنها را الزامی خواند و گفت: این سفر ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ۲۸۵ طرح را برای استان به همراه داشت که در بازه زمانی سه ساله محقق شود.
قناعت ادامه داد: جذب سرمایه گذار از موضوعات کلیدی و بسیار مهم استان است، لذا مدیران باید با تأمین زیرساخت های لازم، زمینه تحقق این موضوع فراهم کنند.
وی تأکید کرد: در شرایط فعلی هیچ چیزی مهمتر از سرمایه گذاری نبوده و هرگونه کوتاهی و تعلل در این خصوص قابل قبول نیست.
به گفته وی؛ تأمین اعتبارات خارج از چارچوب برای جذب سرمایه گذار از مسایل کلیدی است.
وی تاکید کرد: دستگاه ها باید نسبت به جذب سریع اعتبارات اقدام کنند و این موضوع را به ماه های پایانی سال موکول نکنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار